Material per al professorat

[Segon cicle]
 
 
 
  Projecte d'investigació: Viatgem per Europa
[Projectes]
 
Bon dia mates
Data d'inici:
Data de lliurament:

Contingut
  1. Tema. Consells generals i punt de partida.
  2. Condicions per a la realització del projecte.
  3. Format de presentació de la memòria.
  4. Criteris i graella d'avaluació.

1. Tema: Viatgem per Europa

  • La proposta de treball és fer una competència lleial a una agència de viatges i organitzar un recorregut per dues ciutats europees.
  • Planificar un viatge d'excursió, vacances, etc. implica analitzar moltes característiques matemàtiques: situació, elements aritmètics, descomptes, funcions, identificar informacions...
  • Cal que posis originalitat i pensis en l'estalvi, però tinguis cura i organitzis bé el treball.

Consells generals
  • Escull dos punts d'estada als que s'hi pugui accedir en avió. Fes-te amb un mapa d'Europa amb l'escala corresponent. Decideix uns llocs als quals hi puguis obtenir informació de despeses. Busca informació de les tarifes PEX, CIRCULAR, MINI, CHARTER, GRUP AMB GUIA, etc.
  • Obtingues informació de tarifes aèries, descomptes proposats, horaris, lloguer d'un avió, etc. Fes-te amb fulls de diari de canvis de monedes al llarg del temps del treball.

Punts de partida

El treball hauria de respondre a problemes com els que et proposem.
  1. Càlcul general del cost de despeses en el cas de 2 persones segons combinacions diferents. És cert que pot costar menys fer ABCBA que fer ABCA? i en temps? Analitza altres avantatges i inconvenients (temps, distància, etc.).
  2. Estudia possibles relacions funcionals entre el cost possible per persona i el nombre de persones en un itinerari fix. Fes d'agència de viatges. Proposa preus diferents segons els possibles descomptes. Analitza per què hi ha ofertes tan bones de viatges en unes dates determinades.
  3. Analitza la situació òptima de cost de viatge en el cas que sigui col·lectiu. Fes una propaganda de viatge com el que es veu a les revistes. Investiga mitjançant una enquesta el preu que estarien disposats a pagar diverses persones per un viatge en avió visitant les dues ciutats citades. Compara, analitza el preu òptim proposat i el benefici possible.


2. Condicions per a la realització del projecte.

Un cop decidit l'aspecte del tema que s'ha de tractar, comunica-ho al professor/a.
En primer lloc, cal fer un guió sobre el pla de treball i consultar-ho amb el professor/a per tal que t'orienti.
Has de presentar el projecte en la data acordada, amb una extensió màxima de quatre pàgines per al text principal i d'acord amb el format que s'indica a continuació.




3. Format de presentació de la memòria.

La memòria consistirà en els següents apartats:

1. Portada.
Ha d'incloure el títol del projecte i el nom de l'alumne/a que el presenta.
També hi ha d'haver un resum breu de les finalitats i descobertes del projecte i una llista de continguts.

2. Text principal.
Ha d'incloure la descripció acurada del desenvolupament del projecte amb la indicació dels subapartats i la documentació gràfica i numèrica adequada.

3. Conclusions.
Ha d'incloure el resum dels descobriments i també els comentaris sobre les seves limitacions.

4. Mètodes matemàtics.
Ha d'incloure la llista o el mapa conceptual dels continguts i els instruments matemàtics utilitzats.

5. Recursos.
Ha d'incloure la relació dels llibres consultats, el material emprat, etc.

6. Agraïments.




4. Criteris i graella d'avaluació.

A. Disseny global i estratègies Molt baix Baix Mitjà Alt
1. Identificació d'informació        
2. Treball sistemàtic i lògic        
3. Extensió i aprofundiment        
         
B. Contingut matemàtic        
4. Formulació matemàtica        
5. Ús de llenguatge matemàtic        
6. Aplicació de tècniques        
         
C. Exactitud        
7. Exactitud en l'ús de les matemàtiques        
8. Correcció en els resultats        
         
D. Claredat i comunicació        
9. Explicacions clares i precises        
10. Estructuració        
         
E. Actitud matemàtica        
11. Esperit de recerca        
12. Matematització de situacions        
         
F. Autonomia        
13. Presa de decisions        
14. Organització        
         
G. Valoració global        
15. Valoració de conclusions        
16. Limitacions i perspectives        

Puntuació final: ____

Comentaris