Material per al professorat

[Segon cicle]
 
 
 
  Activitats tipus de seguiment i avaluació del crèdit 5
[Seguiment]
 
Bon dia mates
  1. És possible enrajolar amb rajoles pentagonals?

  2. L'índex d'extensió de la sarna observat a les patates es calcula en funció del percentatge que n'hi ha d'influència lleugera, mitjana i greu. En calcular la mitjana, es vol considerar el «pes» o influència de cada un dels tres grups fent el percentatge proporcional a 1, 2 i 3 respectivament. Quina fórmula ens donaria la mitjana ponderada corresponent de sarna?

    % lleuger % mitjà % greu índex
    5 10 5  
    10 5 10  

    Completa en una taula com l'anterior diverses possibilitats amb els mateixos números (5 i 10 són percentatges de lleuger, mitjà i greu). On es trobaria l'índex més baix dels mateixos números?

  3. Aquí tens la perspectiva obliqua d'un edifici. Cal dibuixar una altra perspectiva de manera que els cables a i b semblin convergir. Si cada quadrat del sostre fa 3x3 m2, com podem calcular les dimensions característiques de l'edifici? Descriu el procediment raonadament.

    Edifici

  4. Quantes tires de 5 lletres pots fer amb A i E?

  5. Busca les solucions comunes a les dues equacions següents:

    3(x-1)-x=y
    x-y=2

  6. Aquesta imatge és la d'un campanar. El sostre és format per 4 rombes i la base és quadrada de 6x6 m. L'altura total és de 30 m, mentre que l'altura parcial fins on comença la teulada és de 20 m. Dibuixa a escala 1:100 un patró d'aquesta figura i fes la distribució per pisos.

    Campanar

  7. Quants missatges amb 4 senyals pots fer usant un focus blanc i un de vermell?

  8. Escriu un enunciat de problema que respongui a l'equació següent: 2x-5 = 3(x+5)

  9. Escriu l'enunciat d'un problema que tingui per solució el producte 7·6·5·4.

  10. Traça les corbes de nivell cada 10 cm d'una piràmide recta de base un triangle rectangle isòsceles (100,100,141) i de 100 cm d'alçada.

  11. Observa el gràfic del camí que ha recorregut en Jaume des de casa seva a casa d'un amic. Correspon a la relació entre la distància des de la casa en quilòmetres i l'horari.

    1. Quina fou la mitjana de velocitat en el primer tram recorregut?
    2. Quant temps total ha caminat?
    3. Quina distància hi ha fins a la casa de l'amic?
    4. Quant temps s'ha aturat per descansar?
    5. Quina és la mitjana de velocitat en el total del recorregut?

    Gràfic

  12. Llegeix el màxim d'informació als diagrames següents d'un aparell de ràdio i d'un comptaquilòmetres de cotxe de dos tipus diferents.

    Diagrames

  13. Si hi ha 11 coloms repartits en 5 colomars, pots assegurar que en algun colomar hi ha 3 coloms?

  14. Qui té raó? Explica el perquè.

    Qui té raó?

  15. 31 carters reparteixen el correu a 10 pobles. Demostra que hi ha un poble atès per 3 carters.


Pautes de correcció: