| ||||
|
ACTIVITAT 3: PUJANT I BAIXANT PEL PENTAGRAMA Aquesta activitat està pensada per treballar exclusivament la qualitat de l'alçada. Sovint els alumnes confonen el concepte d'agut i greu amb el de fort i fluix, especialment si se'ls ha parlat de sons alts i baixos. Aquest recull d'exercicis té com a objectiu donar a conèixer: les notes en la seva relació d'alçada, l'escala de Do Major, diferenciar sons aguts i greus, el concepte d'octava, la relació entre freqüència i alçada, la introducció a les línies addicionals, etc. Deixem per més endavant el coneixement de les relacions intervàliques com a un segon nivell d'aprofundiment en la qualitat de l'alçada. Si els alumnes treballen amb disquet, convé que des d'un bon principi aprenguin a emmagatzemar la informació. Cal que aprenguin la diferència que existeix entre emmagatzemar informació en la unitat A : i C : i entre Desar i Desar com a... En iniciar la sessió, un cop han engegat el programa, introduiran el disquet ja formatat i se’ls ensenyarà alguns procediments, com la manera d’enregistrar informació en el disquet. Prèviament a l'enregistrament convé donar un títol a la peça o l'exercici (si el programa permet fer-ho). A continuació, amb l'ordre de desar la peça que utilitzi el programa aquesta s'enregistrarà en el disquet. Comprovarem que es realitza aquest procediment observant que s'encén el llum indicador de la disquetera. Igualment, si es torna a obrir els fitxer ens apareixerà a la pantalla el fitxer què s'ha creat. En funció de l’editor caldrà explicar com es portar a terme aquests procediments de desar i modificar la informació i que es va generant. A continuació s'explica amb un cert detall quin és aquest procediment en el programa Músic per aquells que no coneixen gaire el programa. En iniciar la sessió, un cop han engegat el programa, introduiran el disquet ja formatat i prement la tecla R en pantalla apareixerà un quadre encapçalat pel títol Recuperar fitxer C:\MUSIC. Col·locant el cursor a sobre de A: i prement Retorn s'activarà la unitat A:, que és on els alumnes han d'enregistrar la informació. En pantalla apareixerà un altre quadre encapçalat pel títol Recuperar fitxer A:\. Si premem Esc es torna a la pantalla d'edició i ja s'està en condicions d'enregistrar la informació en el disquet. Prèviament a l'enregistrament convé donar un títol (tecla P) a la peça o l'exercici. A continuació, amb l'ordre de desar la peça (tecla D) aquesta s'enregistrarà en el disquet. Comprovarem que es realitza aquest procediment observant que s'encén el llum indicador de la disquetera. Igualment, si es prem R ens apareixerà a la pantalla el fitxer què s'ha creat. Algunes de les indicacions del exercici 8 són específiques per a programes que incorporen la possibilitat d’un teclat virtual o bé que estan connectats a un teclat MIDI. L’exercici és per practicar amb el teclat de l’ordinador com si fos un petit teclat de piano o bé introduir les notes a temps real des de qualsevol controlador MIDI. L’exercici 9 és específic per el mòdul de música aleatòria que incorporà el programa Músic.
Material de l'alumne/a
|
||||
| ||||