|
L'avaluació inicial que es planteja en aquest dossier consisteix en un control sobre els coneixements de llenguatge musical i domini de l'escriptura musical. Aquesta prova, de caràcter objectiu, ens permetrà determinar quins són aquells procediments i conceptes que els alumnes ja dominen i quins són aquells que cal treballar perquè els desconeixen o bé no els tenen prou assimilats. Evidentment, en funció dels resultats d'aquesta prova, s'hauran de revisar les activitats a desenvolupar.
L'avaluació formativa consistirà en proves que ens permetin conèixer quin és el grau d'assoliment dels continguts nous que es treballin. Per portar a terme l'avaluació ens servirem d'exercicis que poden ser molt similars als que es plantegen a les activitats d'aprenentatge. Igualment es revisarà constantment el treball dels alumnes mitjançant un seguiment de les seves activitats enregistrades en el disquet o copiades a la seva llibreta.
Com a avaluació sumativa plantegem la realització d'un treball en grup: la creació d'una obra musical en la qual apareguin tots els elements tractats al llarg del material. Aquesta activitat ens permetrà comprovar quin ha estat el grau d'assoliment dels objectius del crèdit per part dels alumnes. A tall d'exemple es pot plantejar la creació d'una "Suite" de diversos moviments on apareguin formes, binàries, ternàries, variades..., textures monòdiques i polifòniques.... Cada grup de dos o tres alumnes hauria de crear un moviment de la "Suite".
|