ACTIVITAT 11:
ARQUITECTURA MUSICAL
- Recupereu la peça BOURREE, trobeu els signes de repetició que hi ha i expliqueu quin és el seu efecte.
Feu el mateix amb la peça ANNAMIN1.
- Introduïu a l'ordinador la peça següent, però utilitzant els signes de repetició en els fragments que siguin exactament iguals. Investigueu com s’editen el signes d’inici de repetició i final de repetició.
|
|
|
Per aquests signes, utilitzeu la tecla d'inici de repetició (punt i coma ;) i la de final de repetició (dos punts :)
|
Les repeticions que no van seguides, podeu escriure-les definint un bloc i traslladant-lo. Per fer aquesta operació situeu-vos a l'inici del bloc que voleu copiar, seleccioneu el tros que voleu copiar com a bloc (normalment s’inverteix el fons de la pantalla), desplaceu-vos al lloc on voleu copiar el bloc i premeu l’opció d’enganxar.. D'aquesta manera us estalviareu escriure de nou tot un fragment.
|
|
|
Situeu-vos a l'inici del bloc que voleu copiar, premeu la tecla < (inici / final de bloc), aneu al final del bloc (que quedarà marcat en fons blanc), premeu novament la tecla <, desplaceu-vos al lloc on voleu copiar el bloc i premeu la tecla Ins (inserir nota o bloc). Un cop realitzada aquesta operació, desmarqueu el bloc prement > (anul·lació de bloc).
|
¿Cómo quieres que tenga?
Feu el mateix amb les peces: Pentozalis, O che bel castello i The Gay Gordons que heu treballat a l’activitat anterior.
- Recupereu la cançó J’ai diu bon tabac que trobareu amb el nom de fitxer BONTABAC Escolteu-la i observeu que es pot dividir en dues parts, la primera de caràcter suspensiu i la segona de caràcter conclusiu.
J'ai du bon tabac
- Analitzeu aquesta cançó. Indiqueu les quatre parts en què es pot subdividir, i si els finals de cada part són suspensius o conclusius. La trobareu amb el nom de fitxer ALEMANYA.
Popular alemanya
Feu al mateix amb aquestes cançons que trobareu amb els noms de fitxer: MERRILY i GRONINGS.
Merrily we roll along (Anglaterra)
Gronings liedje (Holanda)
- Escriviu, a partir del motius següents, dues frases de vuit compassos cadascuna, dividides en dos períodes que respectin l'estructura aa'. El primer període serà suspensiu (que no acabi amb la nota do) i el segon conclusiu (que acabi amb la nota do, i millor si és amb un valor llarg).
1er Motiu
2on Motiu
Un cop acabades, podeu interpretar-les amb algun instrument.
- Partint de la frase següent que trobareu al fitxer FRASE, creeu diferents peces amb les estructures: A:, AA', AB, A:BA:, ABACA.
- Recupereu les peces següents i relacioneu-les amb l'estructura que els correspongui.
- Partint d'aquest tema del Dies Irae de Berlioz, feu dues variacions rítmiques: la primera amb valors de negra i la segona amb valors de negra amb punt i corxera. El tema el trobareu al fitxer DIESIRE2.
Escolteu després l'audició que us proposarà el professor del 5è moviment de la Simfonia Fantàstica de Berlioz i observeu que les tubes toquen el tema, els trombons fan la 1a variació i el piccolo o flautí, la 2a.
- Partint de la melodia següent que trobareu al fitxer MAMAN2, feu dues variacions lliurement.
Ah, vous dirai-je Maman
Després de fer aquest exercici el professor us farà l'audició de les variacions que va compondre Mozart per aquest mateix tema en l'obra: 12 variacions en DO M sobre la melodia "Ah, vous dirai-je Maman" per a piano (K265).
|