Previ Superior Següent Material per a l'alumne/a
ACTIVITAT 11:
ARQUITECTURA MUSICAL

  1. Recupereu la peça BOURREE, trobeu els signes de repetició que hi ha i expliqueu quin és el seu efecte.



    Feu el mateix amb la peça ANNAMIN1.

  2. Introduïu a l'ordinador la peça següent, però utilitzant els signes de repetició en els fragments que siguin exactament iguals. Investigueu com s’editen el signes d’inici de repetició i final de repetició.

    Músic Per aquests signes, utilitzeu la tecla d'inici de repetició (punt i coma ;) i la de final de repetició (dos punts :)

    Les repeticions que no van seguides, podeu escriure-les definint un bloc i traslladant-lo. Per fer aquesta operació situeu-vos a l'inici del bloc que voleu copiar, seleccioneu el tros que voleu copiar com a bloc (normalment s’inverteix el fons de la pantalla), desplaceu-vos al lloc on voleu copiar el bloc i premeu l’opció d’enganxar.. D'aquesta manera us estalviareu escriure de nou tot un fragment.

    Músic Situeu-vos a l'inici del bloc que voleu copiar, premeu la tecla < (inici / final de bloc), aneu al final del bloc (que quedarà marcat en fons blanc), premeu novament la tecla <, desplaceu-vos al lloc on voleu copiar el bloc i premeu la tecla Ins (inserir nota o bloc). Un cop realitzada aquesta operació, desmarqueu el bloc prement > (anul·lació de bloc).



    ¿Cómo quieres que tenga?




    Feu el mateix amb les peces: Pentozalis, O che bel castello i The Gay Gordons que heu treballat a l’activitat anterior.

  3. Recupereu la cançó J’ai diu bon tabac que trobareu amb el nom de fitxer BONTABAC Escolteu-la i observeu que es pot dividir en dues parts, la primera de caràcter suspensiu i la segona de caràcter conclusiu.



    J'ai du bon tabac




  4. Analitzeu aquesta cançó. Indiqueu les quatre parts en què es pot subdividir, i si els finals de cada part són suspensius o conclusius. La trobareu amb el nom de fitxer ALEMANYA.



    Popular alemanya




    Feu al mateix amb aquestes cançons que trobareu amb els noms de fitxer: MERRILY i GRONINGS.



    Merrily we roll along (Anglaterra)






    Gronings liedje (Holanda)




  5. Escriviu, a partir del motius següents, dues frases de vuit compassos cadascuna, dividides en dos períodes que respectin l'estructura aa'. El primer període serà suspensiu (que no acabi amb la nota do) i el segon conclusiu (que acabi amb la nota do, i millor si és amb un valor llarg).



    1er Motiu


    2on Motiu




    Un cop acabades, podeu interpretar-les amb algun instrument.

  6. Partint de la frase següent que trobareu al fitxer FRASE, creeu diferents peces amb les estructures: A:, AA', AB, A:BA:, ABACA.






  7. Recupereu les peces següents i relacioneu-les amb l'estructura que els correspongui.

    BOURREE A:BA:
    XIVA A:B:
    MINUET1 ABACA

  8. Partint d'aquest tema del Dies Irae de Berlioz, feu dues variacions rítmiques: la primera amb valors de negra i la segona amb valors de negra amb punt i corxera. El tema el trobareu al fitxer DIESIRE2.







    Escolteu després l'audició que us proposarà el professor del 5è moviment de la Simfonia Fantàstica de Berlioz i observeu que les tubes toquen el tema, els trombons fan la 1a variació i el piccolo o flautí, la 2a.

  9. Partint de la melodia següent que trobareu al fitxer MAMAN2, feu dues variacions lliurement.



    Ah, vous dirai-je Maman




    Després de fer aquest exercici el professor us farà l'audició de les variacions que va compondre Mozart per aquest mateix tema en l'obra: 12 variacions en DO M sobre la melodia "Ah, vous dirai-je Maman" per a piano (K265).

 

 


Descripció de l'activitat

Projecte RTEE Fem música amb l'ordinador Informació