Previ Superior Següent Navegador Habilitats potenciades

Quan s’aprèn música el vehicle de formació més important és el de les habilitats, per sobre dels conceptes construïts mitjançant la paraula. El suport que proporcionen les tecnologies ofereix diversitat de procediments i habilitats didàctiques que ajuden a assolir els objectius de l’educació musical (Escoltar, analitzar, interpretar, improvisar, composar,...).Cal remarcar que la introducció de les tecnologies en l’aula de música no ha de substituir a d’altres recursos més tradicionals que permeten assolir els objectius sinó, en tot cas complementar-los i millorar-los. A continuació farem esment de com les tecnologies poden ajudar a assolir aquests objectius a través dels procediments d’aprenentatge i comentarem el tipus d’activitats que es poden portar a terme.

Els objectius generals de l'àrea d'educació musical poden agrupar-se en quatre categories:

  1. Percepció

  2. Expressió


  1. Percepció

    Entenem per percepció aquells procediments que comporten una millor comprensió del procés comunicatiu present en qualsevol fet musical.


  2. Expressió

    Entenem per expressió aquells procediments que comporten una producció de fets musicals. Aquests procediments poden incloure la interpretació de peces d’autor o la creació de seqüències o peces musicals que poden ser interpretades per l’ordinador o per instruments o bé combinant-los tots dos.


RTEE Projecte
RTEE
Cristina Fuertes
cfuertes@pie.xtec.es