MEET THE
WORLD |
Icaro
Doria és brasileny, té 25 anys i ha estat treballant a la revista Gran
Reportagem a Lisboa, Portugal, durant els darrers 3 anys. Pertany a
l'equip (juntament amb Luis
Silva Dias, João Roque, Andrea Vallenti i João Roque) que va produir la
campanya de banderes que ha donat la volta a la terra mitjançant
cadenes de missatges via e-mail. Icaro ens va fer una petita declaració
sobre la campanya, traduida per Isabel Erdmann:
"La revista Grande Reportagem és una revista de Periodisme Compromés, en la mateixa línia que el Times. La idea era expandir el concepte que la revista ofereix un perdiodisme profund sobre temes de gran importància en món d'avui. Així és com vam pensar en el concepte del Meet the World. Vam començar a fer recerca de temes globals, rellevants i actuals i així va ser com se'ns va ocòrrer la idea de posar nous significats als colors de les banderes. Vam fer servir informació real de les pàgines web d'Amnistia Internacional i l'ONU. La campanya s'ha estat difonent a Portugal des de gener del 2005. Hi ha vuit banderes que retraten temes molt actuals com, per exemple, la divisió d'opinions vers la campanya d'Iraq que hi ha als Estats Units d'Amèrica, la violència contra les dones a l'Àfrica, la desigualtat social a Brasil, el tràfic de drogues a Colòmbia, la sida i la malària a Angola, etc. En relació al que es diu a l'e-mail de que la campanya va ser presentada per un diplomàtic norueg, la informació és totalment errònia. No existeix cap diplomàtic norueg que es digui Charung Gollar, no ha existit mai cap presentació a l'ONU i la campanya no s'ha anomentat mai "El poder de les estrelles". Això va ser una invenció i va donar la volta al món via e-mail. Això és tot, bàsicament." ICARO DORIA Traduïda al català per Joanaina Font i Ayala |