|
|
_________________________________________________________________________ |
|
|
|
Àrea curricular |
Educació visual i plàstica i Llengua catalana i literatura |
|
Nivell educatiu |
Educació primària. Cicle mitjà (4t) |
|
Objectius |
-
Produir missatges orals: conversa i exposició del contingut de la pel·lícula i del conte escrit, de forma ordenada i coherent.
-
Identificar els elements característics de la narració: plantejament, nus, desenllaç, espai, temps, personatges, tant en la versió escrita com en la versió cinematogràfica.
-
Identificar el sentit global de la lectura tant de la imatge com del text literari.
-
Practicar la lectura com a font de plaer i d’informació.
-
Identificar un conte com un text narratiu.
-
Ser capaç d’observar atentament i descriure amb detall el contingut d’una imatge i extreure’n les valoracions oportunes.
-
Establir semblances i diferències entre l’obra escrita i la versió cinematogràfica.
|
|
Continguts curriculars |
Llengua catalana i literatura
- Comprensió d’una narració en diferents formats (audiovisual i conte escrit).
- Producció de converses entorn la lectura del conte i el visionat de la pel·lícula.
- Establiment de semblances i diferències entre l’obra escrita i la versió cinematogràfica.
- Identificació dels elements característics de la narració: plantejament, nus, desenllaç, espai, temps, personatges.
- Reconeixement del missatge global del text escrit i audiovisual.
- Motivació i interès per la lectura d’obres literàries.
|
Descripció
|
Amb aquesta pràctica es pretén relacionar l’àrea de llengua catalana i literatura amb els audiovisuals apropant el món del cinema a la literatura infantil. S’ha realitzat la lectura d’un conte que ha estat adaptat a les pantalles, en aquest cas s’ha triat el conte de Hansel i Gretel perquè es tractava d’una obra que els/les alumnes ja coneixien i que volien tornar a llegir. Un cop feta la lectura del conte, i analitzada l’estructura, els escenaris i personatges, s’ha realitzar el visionat de la pel·lícula. Els alumnes comproven d’aquesta manera com es passa del gènere literari al cinematogràfic, com la narració en format escrit i la narració fílmica mantenen la mateixa estructura. Alhora, s’inicien en un treball d’identificació i comparació dels elements que hi són presents en un format i en l’altre, les semblances i diferències. Amb aquesta pràctica es busca l’apropament al llenguatge audiovisual així com també el treball de la llengua (expressió oral) en les intervencions, diàlegs i explicacions referides al conte i a la pel·lícula. |
Observacions |
El cinema és un recurs molt motivador per poder desplegar els continguts referits a les diferents àrees del currículum. Pot ser una font de coneixement i informació molt interessant per les seves imatges, l’argument o temàtica que presenta. |
|
Contacte evamont@ravalnet.org (Eva Montanet) / mtudela2@xtec.cat (Pilar Tudela) |
|
___________________________________________________________________________ |
|
Servei Educatiu Baix Llobregat 4 - El Prat de Llobregat
Centre de Recursos Pedagògics |
|