-
Anomenar les parts del cos de la balena: l’espiracle, el cap, la cua, les aletes, la boca, els ulls...
-
Dissenyar col·lectivament el dibuix d’una balena, a l’ordinador i amb l’ajuda de la mestra
-
Anomenar diferents elements del seu entorn: el mar, els peixos, el sol, ... a partir del dibuix
-
Negociar quins són els elements que dibuixarem i acceptar les aportacions dels companys/es
-
Familiaritzar-se amb les eines del Kid Pix
|
Una de les activitats programades per treballar dins el projecte de "Les balenes" ha estat el disseny en grup d’una balena, amb l’excusa de fer un dibuix perquè a l’ordinador sigui més bonic i també sigui com els/les nens/es de la nostra classe: “una balena”.
Els nens van estar molt contents i de seguida es van posar davant l’ordinador per dibuixar la nostra balena. A través de les preguntes tipus: Què voleu que dibuixem primer? Què tenen a la boca? I ara què li posem al cap? Què necessita per nedar? Com acaba al final el seu cos? De quin color la pintem?, la mestra dirigeix la conversa: els nens responen i la mestra, a l’hora, dibuixa. D’aquesta manera podem saber què és el que els nens assoleixen del tema i què és el que més els interessa. També es repassa el vocabulari que ha anat sortint durant el projecte: l’espiracle, aletes, cap, cua, boca, barbes, el color gris... Tot això d’una manera molt amena i divertida. A la vegada, els nens s’adonen d’una nova manera de treballar amb el Kid Pix a l’ordinador, que l'ordinador no serveix només per buscar informació, mirar fotos, o contes,... Amb aquesta manera de treballar obrim camí perquè els alumnes s’interessin a l’hora de treballar a l’aula d’informàtica.
Un altre aspecte a tenir present és que, durant la conversa, els nens han de respectar el torn de paraula i les aportacions dels altres: negocien què volen que la mestra dibuixi. I també es corregeixen entre ells les conclusions errònies.
Per últim s’ha de dir que els nens, en finalitzar l’activitat, estaven molt contents del resultat final: els agrada saludar la balena al matí, l’observen, vigilen que no se'n vagi de la pantalla ... |
Aquest activitat ha superat les expectatives que teníem ja que a partir de la meva primera intenció: repassar vocabulari i continguts treballats, he anat molt més enllà: m’ha permès treballar altres aspectes del projecte més actitudinals i, també, motivar més els nens/es tant en el treball amb l’ordinador com en la seva relació com a grup.
|