El Kit de ràdio- CEIP Jaume Balmes
_________________________________________________________________________

Àrea curricular Llengua catalana

Nivell educatiu Educació primària. Cicle superior (6è)

Competències
  • Competència comunicativa lingüística
  • Competència audiovisual
  • Competència del tractament de la comunicació
  • Competència digital

• Familiaritzar-se amb un dels mitjans audiovisuals tals com la ràdio
  • Millorar la lectura i escriptura
  • Interesar-se pels nous mitjans de comunicació actuals
  • Motivar als alumnes
  • Conèixer amb antelació el funcionament d'una ràdio

Continguts curriculars
  • El conte
  • Ús de les funcions bàsiques del Kit Ràdio
  • La distinció entre ficcó i realitat

Descripció
Els alumnes de sisè preparen un conte a l'àrea de llengua catalana. Un cop l'han preparat busquen aquells elements complementaris (cançons, sons...) que creuen que s'han d'introduir en el conte. Quan el tenen assajat, busquen un dia i hora per anar a la ràdio i el graben. És aquí on els nens han de llegir el conte sabent quin és seu torn de parlar i quin el d'esperar i fer silenci, quan s'han d'afegir els elements complementaris que han escollit i de quina manera ho han de fer. Un cop tenen la grabació, l'escolten i s'estableix un diàleg en el qual fan propostes de millora. Tornen a la ràdio i intenten optimitzar el que han fet ampliant els seus coneixements per tal de poder crear amb ells un "mini" programa de ràdio. Un cop han fet vàries sessions de ràdio els alumnes amb la seva tutora fan una excursió a la ràdio municipal “El Prat Ràdio”, per tal de conèixer la realitat d'una emissora.

Observaions

Podeu consultar l'enllaç: Ràdio Cosme. http://blocs.xtec.cat/ceipsantcosmeprat/radiocosme/

Contacte Tània González tgonzal6@xtec.cat
___________________________________________________________________________