Felicitació de Nadal - CEE Can Rigol

Àrea curricular

Expressió audiovisual, plàstica, llengua i coneixement del medi.

Nivell educatiu Educació infantil

• Conèixer les manifestacions culturals de les festes tradicionals: Nadal.
  • Manipular la càmera fotogràfica.
  • Conèixer les possibilitats de la càmera i de l'ordinador per fer animacions.
  • Diferenciar realitat i ficció.
  • Confeccionar un text escrit amb ajuda d'un processador de textos.
  • Retallar i enganxar paper i cartolina.

• 1a Sessió: es veuen animacions a la televisió i es parla d'elles. Es parla de les coses que són reals i de les coses que no. Es parlen dels efectes que es poden fer amb l'ajuda de l'ordinador. És com fer màgia!!!
  • Es parla del nadal. Surt la proposta de fer una postal animada, i que la vegin tots els pares el dia de la festa de nadal.
  • Es tria que sortirà un arbre de nadal i que també tots els nens de la classe també sortiran en aquesta postal al costat de l'arbre. Es parla del procés, de les coses que necessitem.
  • Cada nen portarà de casa coses per penjar a l'arbre de nadal i que farem que es moguin soles!!!! Necessitarem també la càmera de fotografies, el trípode, un arbre de nadal.
  • 2a Sessió: es prepara la càmera amb el trípode, l'arbre i els guarniments que ha portat cada nen. Expliquem que haurem de moure molt a poquet a poquet cada element per a fer l'efecte després que es mouen sols, amb l'ajuda de l'ordinador. Per parelles, els alumnes van movent els guarniments i van fent les fotos.
  • 3a Sessió: es confecciona una postal de nadal amb cartolina de grans mides. Els alumnes decideixen que volen escriure. Escriuen el text a l'ordinador, imprimeixen la foto que posaran a la portada i enganxen la foto i el text.
  • 4a Sessió: els alumnes observen com, gràcies a un programa d'ordinador es poden fer efectes, com és el nostre cas l'animació.
  • 5a Sessió: el dia de la festa es visiona per a tots els pares i surt un nen al mig de l'escenari, obre la felicitació i llegeix el text (s'aconsegueix així la interactivitat entre la pantalla i la realitat).

• Complicat pel nivell dels alumnes, però molt interessant per començar a treballar els pensament crític i reflexiu als audiovisuals.
  • Al voler que els alumnes participessin al màxim (que fessin ells les fotos i moguessin els objectes), va fer que el trípode es mogués molt així com també que els moviments dels objectes no fossin acurats. Això va provocar molts salts d'imatge i de llum.

Contacte lmarti42 xtec.net (Laura Martínez)