A tercer fem contes - CEIP Galileo Galilei

Àrea curricular Llengua Catalana

Nivell educatiu Educació primària. Cicle mitjà (3r)

• Treballar l'estructura narrativa (presentació, nus i desenllaç).
  • Millorar la redacció.
  • Gaudir del procés creatiu.
  • Utilitzar programari nou (Kid Pix català), Audacity, processador.
  • Conèixer el procés de gravació i reproducció de la veu.
  • Practicar la lectura i vocalització correctes.

• Durant el segon trimestre del curs, els alumnes de tercer amb les seves professores tutores, han preparat els contes.
  • A l'aula d'ordinadors han pintat els dibuixos, han escrit el conte i han gravat les veus.
  • Per la diada de Sant Jordi hem preparat el llibre amb tots els contes de la classe.
  • També hem preparat un CD per les autores i els autors dels contes.

a) A diferència del curs passat en què els alumnes es van agrupar per parelles per fer el conte, aquest curs el faran individualment.

b) Dibuixos

Escàner: guardar com imatge .bmp (dibuix en blanc i negre) totes les imatges dels contes.

Aquestes imatges es recuperen des d’un programa d’edició (p.e. PSP): modificar-ne la mida, girar la imatge (si cal) i augmentar la profunditat del color (eina: colores\aumentar profundidad del color). Les tornen a guardar com a .bmp.

Des d’un programa de dibuix senzill ( Kp, Paint...) obrim el dibuix i pintem, modifiquem, afegim efectes, segells... Si el treball no queda acabat, el guardem com .bmp, quan el donen per finalitzat, ja el podem guardar amb l’extensió .gifadequat per web, amb menys pes...).

c) Text

Des d’un programa d’edició de text (O. O, word..) escriure el conte (presentació, nus i desenllaç) i fer-ne la revisió ortogràfica.

d) Format web: Dw

Contacte jmarti75@xtec.net (José Antonio Martínez)

Consulteu l'enllaç http://www.xtec.net/ceipgalileogalilei/web/ACTIVITATS/alumnes/contes/index_contes.htm