Àrea curricular Llengua catalana, àrea TAC

Nivell educatiu Educació primària. Cicle superior

• Elaborar còmics utilitzant els recursos propis d’aquesta tècnica narrativa
  • Identificar i utilitzar les imatges com a elements per representar seqüències
  • Conèixer el funcionament de la càmera digital
  • Conèixer el funcionament del programa Comic Life

• Producció del còmic com a vehicle de comunicació i expressió
  • Llenguatge audiovisual, primer pla, pla general, pla picat, contrapicat, etc.
  • Cura de l’estètica en les produccions

Es formen grups de 3-4 persones que decidiran la idea o argument de la història tenint en compte els tipus de personatges que hi apareixeran. Els personatges poden ser ells mateixos o bé ninots que portaran de casa.

Després elaboren el guió i els diàlegs dels personatges, adjuntant un “story board” de cada vinyeta. En aquest moment també es fa una sessió perquè es familiaritzin amb el llenguatge audiovisual correcte (primer pla, pla general, pla mig, etc.) També dissenyen algun fons que servirà per fer més reals les escenes. Un cop s’ha fet això, passem el treball a l’aula TIC. En primer lloc, cal fer les fotografies de cada vinyeta. Per això, cada grup va muntant tot l’escenari (fons, personatges, objectes, etc.) per després poder realitzar les fotografies pertinents (en aquest moment també se'ls ensenya el funcionament de la càmera de fotos digital).

Un cop ja tenim les imatges de totes les escenes i mitjançant el programa “Comic Life”, van maquetant el treball afegint-hi les imatges i col·locant les bafarades amb el seu text corresponent .

L’activitat és molt motivadora pels alumnes.

Mostra dels treballs dels alumnes:

Contacte saranda@xtec.cat (Sònia Aranda)