Recursos per treballar El Quixot

Materials disponibles al CRP

Llibre que recull part de la riquesa iconogràfica desenvolupada al voltant de l'obra i la figura del Quixot. El llibre conté els apartats: "Las mil caras de un libro ilustrado", "El Quijote en la pintura", "El Quijote en el mundo", "Don Quijote, los primeros carteles publicitarios", "La imaginería del Quijote en lo cotidiano", "Créditos fotográficos" i "English Translation".

Dos DVDs de la sèrie de dibuixos animats de "El Quijote" emesa a TVE.

Cd-rom que pretén apropar un clàssic de la literatura als alumnes mitjançant narracions, imatges, diversos jocs i activitats on es treballa la llengua, les matemàtiques, la música, les hores, paraules ocultes, trencaclosques, completar textos...

De la mà d'en Quixot es pot fer un repàs de l'abecedari d'una manera divertida i diferent. Les lletres aproparan els nens al món del cavaller i a la vegada a l'aprenentatge de noves i curioses paraules.

Narració molt ben il·lustrada de les aventures del cavaller Quixot de la Manxa i del seu fidel escuder Sancho Panza. Inclou una breu biografia de Miguel de Cervantes per a que els més petits coneguin la seva obra.

Vídeo de 26 minuts de durada. Les tres Bessones acompanyen el Quixot i Sanxo Pança pel cor de la Manxa i participen en les aventures d'aquest cavaller que confon els molins amb gegants i la bruixa Avorrida amb la seva estimada Dulcinea.

Sèrie de 6 capítols agrupats en tres DVDs sobre el Quixot. Durada: 300 minuts.

Escenificació infantil d'un fragment de "Don Quixot de la Manxa" de Miguel de Cervantes.

Webquest "El Quixot"

Webquest de l'àrea de Llengua adreçat al Tercer Cicle de Primàri. Dissenyat per Ana Luz Hermoso Rodríguez del CEIP San Walabonso.

Recursos on-line

Informació d'actes del Centenari. Biblioteca i galeria multimedia, descàrrega del llibre d'El Quixot, la ruta de la Manxa, conèixer Castella. Links d'interès.

Web amb diversitat de reucros per treballar El Quixot.

Webquest El Quixot dissenyada per Enrique Rubio de l'escola Jaume Balmes, de Murcia.

Webquest per a tercer de Primària, primer. segon d'ESO i Batxillerat.

Webquest "Los personajes del Quijote se rebelan" per la Priomparia i l'ESO.

Traduccions d'El Quixot en diferents idiomes , "El Quijote de los niños" de Cervantes, col·lecció d'imatges cervantinas de Luis Gasca (cromos, teatre, cómics, vinyetes satíriques, imatges...).

Web amb materials i activitats per treballar la llengua castellana. Dirigida a estudiants estrangers de llengua castellana. Recomanem especialmentel Powerpoint "Cervantes y el Quijote".

Activitats Clic per treballar El Quixot.

Web d'informació de Miguel de Cervantes.

Escoltar El Quixot.

El personatge d'El Quixot.

Web de la "Biblioteca Quijotesca".

Web del "Instituto Cervantes".