Aquesta webquest està pensada per a alumnes de Cicle Mitjà
i Superior
1. OBJECTIUS GENERALS D'AQUESTA WEBQUEST.
- Conèixer la comarca.
- Utilitzar correctament diverses fonts d' informació directa
i indirecta per adquirir la informació que interessa, processant-la,
interpretant-la i expressar-ne els resultats mitjançant diversos
llenguatges, tot utilitzant instruments i recursos tecnològics
apropiats.
- Tenir curiositat per ampliar coneixements.
- Treballar en grup
2. OBJECTIUS ESPECÍFICS D'AQUESTA WEBQUEST.
En aquesta WQ treballem les competències bàsiques TAC
i les àrees de Llengua, Matemàtiques, Coneixement del
medi i Expressió artística d'una manera globalitzada.
LLENGUA
- Utilitzar els medis tradicionals i les noves tecnologies per buscar,
elaborar i transmetre informació.
- Identificar i valorar els medis de comunicació escrita com
productors i transmissors de missatges i conservadors del coneixement
humà.
- Expressar-se oralment i per escrit amb correcció, coherència
i adequació a la situació comunicativa.
- Treballar diferents tipologies textuals.
MATEMÀTIQUES
- Utilitzar i valorar les matemàtiques com una eina útil
per comprendre el món i per expressar informacions i coneixements
sobre l'entorn, i reconèixer-les com una ciència oberta
i dinàmica.
- Utilitzar el llenguatge matemàtic per enregistrar i interpretar
les dades obtingudes.
- Analitzar semblances i diferències en les dades obtingudes.
CIÈNCIES SOCIALS
- Explorar i utilitzar la documentació que trobin a Internet.
- Sistematitzar i ordenar les dades obtingudes de diferents fonts
d'informació.
- Elaborar un mapa de la comarca.
- Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC , tant com a
eines per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir
coneixements.
- Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud
responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar
les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres,
respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.
EXPRESSIÓ ARTÍSTICA
- Compartir un projecte visual i plàstic.
- Utilitzar el llenguatge visual i plàstic per a transmetre
informació.
3. ORGANITZACIÓ, TEMPORALITZACIÓ
i RECURSOS.
ORGANITZACIÓ: Per dur a terme
aquesta WQ és aconsellable que el grup-classe es divideixi
en grups de 3 membres com a màxim.
TEMPORITZACIÓ: Pensem que són
suficients 6 sessions d'uns 45 minuts de durada. A cada sessió
desenvoluparem una activitat del procés i la darrera serà
la de presentació a la resta de grups, aquesta temporització
plantejada és flexible i es pot adaptar a les circumstàncies
i necessitats de cada grup.
MATERIALS I RECURSOS: Un ordinador
per a cada grup de treball amb connexió a Internet i impressora.
Caldrà disposar d'un lloc per poder treballar amb el material
fungible habitual de l'aula.
4. AVALUACIÓ.
Per tal que els alumnes puguin realitzar la tasca de manera autònoma
i correcta, els facilitarem l'objectiu i/o finalitat d'aquesta activitat,
també la manera d'avaluar-la. Seria bo de poder exposar tots
els treballs realitzats a la classe i fer-ne una valoració
en conjunt.
Cal tenir en compte quins eren els coneixements previs dels alumnes
i quins han estat els resultats obtinguts.
CONTACTE
Per a qualsevol suggeriment podeu posar-vos en contacte amb nosaltres
via correu electrònic:
Àlex Font CEIP El Margalló ( Vilanova i la Geltrú
) afont@xtec.cat
Montse Almirall CEIP Agnès de Sitges ( Sitges ) malmiral@xtec.cat
|