GUIA DIDÀCTICA

Aquesta webquest està pensada per a alumnes de Cicle Mitjà i Superior

1. OBJECTIUS GENERALS D'AQUESTA WEBQUEST.
- Conèixer la comarca.
- Utilitzar correctament diverses fonts d' informació directa i indirecta per adquirir la informació que interessa, processant-la, interpretant-la i expressar-ne els resultats mitjançant diversos llenguatges, tot utilitzant instruments i recursos tecnològics apropiats.
- Tenir curiositat per ampliar coneixements.
- Treballar en grup

2. OBJECTIUS ESPECÍFICS D'AQUESTA WEBQUEST.
En aquesta WQ treballem les competències bàsiques TAC i les àrees de Llengua, Matemàtiques, Coneixement del medi i Expressió artística d'una manera globalitzada.

LLENGUA
- Utilitzar els medis tradicionals i les noves tecnologies per buscar, elaborar i transmetre informació.
- Identificar i valorar els medis de comunicació escrita com productors i transmissors de missatges i conservadors del coneixement humà.
- Expressar-se oralment i per escrit amb correcció, coherència i adequació a la situació comunicativa.
- Treballar diferents tipologies textuals.

MATEMÀTIQUES
- Utilitzar i valorar les matemàtiques com una eina útil per comprendre el món i per expressar informacions i coneixements sobre l'entorn, i reconèixer-les com una ciència oberta i dinàmica.
- Utilitzar el llenguatge matemàtic per enregistrar i interpretar les dades obtingudes.
- Analitzar semblances i diferències en les dades obtingudes.

CIÈNCIES SOCIALS
- Explorar i utilitzar la documentació que trobin a Internet.
- Sistematitzar i ordenar les dades obtingudes de diferents fonts d'informació.
- Elaborar un mapa de la comarca.
- Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC , tant com a eines per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
- Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.

EXPRESSIÓ ARTÍSTICA
- Compartir un projecte visual i plàstic.
- Utilitzar el llenguatge visual i plàstic per a transmetre informació.

3. ORGANITZACIÓ, TEMPORALITZACIÓ i RECURSOS.

ORGANITZACIÓ: Per dur a terme aquesta WQ és aconsellable que el grup-classe es divideixi en grups de 3 membres com a màxim.

TEMPORITZACIÓ: Pensem que són suficients 6 sessions d'uns 45 minuts de durada. A cada sessió desenvoluparem una activitat del procés i la darrera serà la de presentació a la resta de grups, aquesta temporització plantejada és flexible i es pot adaptar a les circumstàncies i necessitats de cada grup.

MATERIALS I RECURSOS: Un ordinador per a cada grup de treball amb connexió a Internet i impressora. Caldrà disposar d'un lloc per poder treballar amb el material fungible habitual de l'aula.

4. AVALUACIÓ.
Per tal que els alumnes puguin realitzar la tasca de manera autònoma i correcta, els facilitarem l'objectiu i/o finalitat d'aquesta activitat, també la manera d'avaluar-la. Seria bo de poder exposar tots els treballs realitzats a la classe i fer-ne una valoració en conjunt.
Cal tenir en compte quins eren els coneixements previs dels alumnes i quins han estat els resultats obtinguts.

CONTACTE

Per a qualsevol suggeriment podeu posar-vos en contacte amb nosaltres via correu electrònic:
Àlex Font CEIP El Margalló ( Vilanova i la Geltrú ) afont@xtec.cat
Montse Almirall CEIP Agnès de Sitges ( Sitges ) malmiral@xtec.cat