Llegint del diccionari la definició de recerca
com: "acció de cercar amb tota cura i atenció,
per trobar o descobrir, investigar. Recerca de la veritat",
identifiquem un mètode que nodreix el coneixement i dóna
vies per respondre a la curiositat de l'ésser humà.
L'escola impulsant la recerca dóna sentit a l'aprenentatge
adquirit i compartit, possibilitant amb la recerca, introduir
l'alumnat en el procés de treball pel qual una idea o una
intuïció es converteix en una teoria, a través
del mètode científic, plantejant hipòtesis
a partir d'observacions anteriors, planificant actuacions adients
per tal de demostrar si la hipòtesi és correcta
o falsa, analitzant les dades obtingudes experimentalment i treure'n
conclusions, que sovint portaran a noves hipòtesis i vies
d'investigació.
Organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics d'Horta-Guinardó,
s'assoleix aquest any el 3r. Fòrum de Treballs de Recerca
al Batxillerat, consolidant a la Zona, tant a nivell d'interès
com de participació, una pràctica de treball impulsada
decididament des dels centres de secundària.
Aquest dossier recull el resum del conjunt dels treballs presentats,
dels quals el jurat n'ha escollit vuit de representatius per ser
exposats oralment, en l'acte del 3r Fòrum de Treballs de
Recerca al Batxillerat d'enguany.
Agraïm l'esforç i l'interès dels centres participants,
del professorat que ha tutoritzat les recerques i especialment
de l'alumnat que ha concretat la seva feina i el seu esforç
en els treballs que es presenten al Fòrum.
Igualment volem donar les gràcies al jurat que, un any
més, amb la seva tasca professional, seriosa i desinteressada,
i el seu suport a l'esperit que la recerca representa com a mètode
de treball per als joves, ha fet possible la realització
d'aquest Fòrum.
L'equip del CRP d'Horta-Guinardó 