8è Fòrum de Treballs de Recerca al Batxillerat Horta-Guinardó

Com diu Xavier Rubert de Ventós, l’objectiu de la recerca no hauria de ser tant el descobrir la-Veritat-de-les-coses com despertar la inquietud per reparar errors generalment acceptats, per compensar i fer de contrapès, per buscar-li els tres peus al gat, i aventurar-se explorant l’inconegut...

En un entorn incert i canviant és especialment valuós desenvoluparhabilitats de recerca i innovació, és per això que des del món educatiu s’estan afavorint tot tipus d’actuacionsen aquest sentit, de les quals el 8è Fòrum de Treballs de Recerca al Batxillerata Horta-Guinardó en seria una.

A continuació us presentem el resum dels treballs que els centres educatius han considerat més rellevants, amb això es vol reconèixer l’esforç de l’alumnat i el professoratque han posat en joc el millor de cadascú per entrar en terrenys més o menys desconeguts i construir coneixement a partir d’interpel·lar-se, explorar, recollir dades, contrastar i validar.

És agradable constatar la diversitat d’interessos que mouen els nostres joves: des d’un robot explorador fins a les Metamorfosis d’Òvidi, dels beneficis de la pràctica del ball, als refugis antiaeris i tants d’altres...; però també la diversitat de les metodologies i fonts de recerca i, sobretot, l’energia i l’esforç que sabem que hi ha al darrera d’aquests treballs.

Volem agrair l’interès demostrat pels Centres participants: professorat que ha tutoritzat els treballs; professorat coordinador de batxillerat que ha facilitat la participació en aquest Fòrum i alumnat que ha aportat la seva feina i la seva il·lusió.

També donem les gràcies al jurat que amb la seva tasca professional, rigorosa i desinteressada ha contribuït a la realització d’aquest Fòrum.

A la web del Centre de Recursos d’Horta-Guinardó:

www.xtec.cat/crp-horta-guinardo trobareu informació del fòrum d’enguany i d’anteriors edicions.

L’equip del CRP d’Horta-Guinardó

Març 2009