5è Fòrum de Treballs de Recerca al Batxillerat Horta-Guinardó

Diuen que els grecs van basar el seu gran coneixement en la capacitat de sorprendre's per les petites coses. Així mateix els infants aprenen tant, perquè senten una gran curiositat per tot allò que està al seu abast.

És important, i més ara que cada dia rebem una allau d'informació, que no perdem la nostra capacitat innata i transmesa al llarg dels segles de meravellar-nos per tot allò que ens envolta. Cal que mirem, observem, comparem, parlem, escoltem i, sobretot, reflexionem. I cal que ho fem al llarg de tota la nostra vida.

La recerca no és res més que tot això fet de manera científica: amb mètode, amb perseverança, amb un treball rigorós però sense deixar mai de banda la curiositat, la imaginació i els valors ètics.

Els treballs de Recerca de Batxillerat són una bona eina per aplicar aquests principis al procés educatiu dels i de les joves. I el Fòrum és el lloc on, a més, el treball de cada u es posa en contacte i es potencia amb el dels altres.

Amb aquest recull, que és una mostra dels 18 treballs presentats enguany, des del Centre de Recursos esperem que aquest 5è Fòrum de Treballs de Recerca al Batxillerat hagi estat útil, no solament per donar difusió en aquests treballs sinó que hagi servit d'intercanvi entre alumnes, professorat i centres educatius.

Finalment, agraïm la col·laboració de les persones que han fet de jurat de manera objectiva i desinteressada, la col·laboració del Districte, centres educatius, professorat i famílies.

L'equip del CRP d'Horta-Guinardó