IES la Segarra  -Cervera-
EL NOSTRE PAS PER L'INSTITUT

Alguns de nosaltres portem 6 o 7 anys al centre, d’altres companys només 2 o 3, fins i tot molts de nosaltres és la primera vegada que trepitgem aquest institut, tot i això, ens sentim com a casa nostra.

Som alumnes de 1r i 2n Curs d’Administració i Finances, que és un Cicle Formatiu de Grau Superior i volem aprofitar aquest escrit per transmetre la nostra experiència per tal que els alumnes que en un futur optin per fer aquest cicle, coneguin el seu funcionament. Creiem que dóna una formació professional específica força sòlida i adaptada a la realitat de l’empresa.

Pensem que això és així perquè els continguts adquirits abasten tots els àmbits de l’empresa, és a dir, l’aspecte comptable, fiscal, jurídic, financer, informàtic, laboral, etc. La relació amb els professors no és només de tipus acadèmic, sinó que amb el temps, s’ha anat desenvolupant una relació més de confiança i companyerisme i això ens permet gaudir de molta més tranquil·litat quan necessitem aclarir un dubte o fer qualsevol consulta.

Es bo saber les grans expectatives que ofereix aquest cicle en l’àmbit laboral i nosaltres tenim la sort de comptar amb una borsa de treball que el centre posa a disposició tant d’empreses com d’alumnes i que es pot consultar accedint a la pàgina web: www.ieslasegarra.com

Per finalitzar, volem animar a totes aquelles persones que vulguin obtenir una bona formació i perspectives de futur en l’àmbit administratiu a matricular-se en aquest cicle.

ELS ALUMNES DE CICLES FORMATIUS D’ADMINISTRACIÓ ASSISTEIXEN A UN PLE DEL PARLAMENT

Assistir a un Ple del Parlament no és un acte que es pot fer cada dia i nosaltres vàrem ser afortunats perquè el dia 3 d’octubre, als alumnes de Grau Mitjà i Superior d’Administratiu, se’ns va presentar la possibilitat de fer-ho.

L’hora d’arribada al Parlament va coincidir amb la de molts diputats que es preparaven per acudir a la sessió parlamentària de la tarda, entre ells el conseller Joaquim Nadal i la consellera Montserrat Tura que es van apropar per saludar i donar-nos la benvinguda. Allí ens esperava la persona que va guiar tota la visita: ens va instal·lar en una petita sala on normalment es reuneixen les comissions parlamentaries i ens lliurà un dossier explicatiu sobre la història, les funcions, la composició i el funcionament d’aquest Òrgan. Tot seguit ens lliurà, fotocopiada, l’ordre del dia del Ple que s’havia iniciat al matí i que havia de durar fins l’endemà.

Una part la vàrem poder seguir per circuit tancat de televisió i una altra en directe des de la mateixa sala de l’hemicicle, on vàrem veure com govern i oposició efectuaven les seves exposicions, preguntes, respostes, rèpliques i contra rèpliques sobre problemes que afecten a la societat catalana: l’adjudicació a les companyies aèries del nou terminal de l’aeroport, els carrils que tindrà el nou túnel de Viella, el projecte de llei per eradicar la violència de gènere... Aquesta estona se’ns va fer realment breu.

Per acabar, vàrem tenir l’oportunitat de conversar amb dos diputats de les terres de Lleida, un en representació del govern, el Sr. Pané (Iniciativa-Verds) i un de l’oposició el Sr. Pont (Convergència i Unió) que ens van explicar les seves experiències en el món de la política i que varen respondre molt amablement a totes les curiositats formulades.

Moltes vegades, la gent jove, no parem atenció a les qüestions polítiques, ni als parlaments que televisen durant els informatius, perquè ho considerem un rotllo que no va amb nosaltres, però allí és quan realment t’adones que el nostre futur depèn del que ells decideixen.