VI Jornades d'actualització científica  
 
Ārea de Socials i Humanitats
 
1a sessió, dimecres 6 de febrer

L’alfabetització digital i mediàtica i el sistema educatiu

Material: El futuro de la sociedad digital y los nuevos valores de la educación en medios
Material: Educación en medios: perspectivas y estrategias

Contingut: El sistema educatiu es troba assetjat pels mitjans de comunicació en una doble dimensió. D’una banda, els mitjans s’han convertit en l’escenari privilegiat de les nostres vides: ocupen més de tres hores de la jornada diària d’estudiants i ensenyants, i modelen bona part de les nostres experiències i coneixements. D’altra banda, les TICs s’incorporen al sistema educatiu introduint canvis substancials en les nostres rutines i tasques diàries. És justament en aquest context on una nova alfabetització –l’alfabetització digital i mediàtica– resulta decisiva. D’ella depèn no només la millora de la qualitat de l’ensenyament sinó també la capacitat de desenvolupar una consciència crítica i activa en el món contemporani. La Comissió Europea ha proposat una política d’actuació destinada a desenvolupar l’alfabetització digital i mediàtica que abraça des de la transformació dels curriculum educatius fins a les activitats quotidianes en les centres educatius, en la família i en l’esfera pública. El desenvolupament d’aquestes polítiques constitueix un dels elements bàsics en el progrés cap a la societat del coneixement.

A cārrec de:
José Manuel Pérez Tornero. Catedràtic de Periodisme. Director del Gabinet de Comunicació i Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Lloc: Aula 5 de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.
Horari: de 18.00 a 20.00 hores.
Comentari: En aquest horari s'inclourà també una introducció a la sessió pràctica del dia 13 febrer

 
 
2a sessió, dimecres 13 de febrer
Tallers de Comunicació i Documentació

A) Anàlisi del missatge audiovisual. De la mediació productiva a la manipulació.
Contingut: De manera pràctica i analítica ens aproximarem als processos de creació i producció dels missatges audiovisuals. L’objectiu és dotar els participants d’eines suficients per tal de comprendre, en la lectura crítica d’un missatge, fins on arriben els condicionants productius (llenguatges audiovisuals, tecnologia) i on comença la possible manipulació per part de l’emissor.

A càrrec de:
Patrícia Lázaro i Francisco Martín, professors del Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Lloc: Aula 2 de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.

B) La cerca d’informació a Internet, o hi ha vida més enllà de Google?
Material:
Cerca a internet .... hi ha uns enllaços molt interessants
Contingut: L’allau d’informació que circula per la xarxa és incontrolable i dificulta la localització de documents fiables i pertinents per a tota mena d’activitats. L’objectiu del taller és mostrar la gamma d’eines i recursos disponibles a la xarxa que ajuden a trobar de forma ràpida i eficaç aquesta documentació, amb un èmfasi especial en: els directoris de recursos digitals, col·leccions d’obres de referència, bases de dades i la web acadèmica.

A càrrec de:
Alfons González
, professor de l’Àrea de Documentació de la Universitat Autònoma de Barcelona.

Lloc: PC -1 de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB.
Horari dels dos tallers: de les 16.00 fins les 20.00 hores.
Comentari: Els dos tallers es programen en dos torns per tal que els inscrits puguin fer-los tots dos en grups reduïts. Places limitades

 


Adreįat: al professorat de secundāria.
 

Organitzen:
CRP Vallès Occidental I Sabadell
CRP Vallès Occidental II Terrassa
CRP Vallès Occidental V Cerdanyola
CRP Vallès Occidental VII Badia
Coordinador per a les Relacions amb l'Ensenyament Secundari de la UAB
Institut de Ciències de l'Educació de la UAB

Col·laboren:
Centres de Recursos del Vallès Occidental
Facultat de Biociències UAB
Facultat de Ciències de la UAB
Facultat de Ciències de la Comunicació UAB
Vicerectorat d'Estudiants i de Promoció Cultural de la UAB