EXPRESSART
Museu portàtil. Projecte per a educació infantil i primària
Aquest projecte ofereix recursos per treballar a l’aula, de manera que es pugui dedicar el temps necessari per aprofundir en algunes de les qüestions que només poden ser insinuades en el transcurs d’una visita a les sales. L'obertura cap als centres escolars permet plantejar algunes qüestions sobre l'art contemporani, lligades al contacte directe posterior amb diferents obres que formen part de la Col·lecció MACBA, sabent que no és fàcil trencar els tòpics i que no n’hi ha prou amb proposar-s’ho per accedir a una apreciació sense prejudicis. Aquest projecte està concebut com un conjunt de propostes didàctiques per realitzar a l’aula amb l’ajuda d’un conjunt de materials (objectes tridimensionals, imatges i textos) allotjats dins una caixa en forma de maleta, que es lliuren en préstec a aquells mestres que ho sol·licitin. L’objectiu principal és que tant els alumnes com els mestres gaudeixin de les obres i puguin establir un diàleg amb elles, partint de la pròpia experiència, estimulant el respecte i l’interès per l’art com a mitjà d’expressió, joc, representació i experimentació. Un altre objectiu del projecte és que els infants prenguin consciència de la seva pròpia capacitat per expressar-se, i que la desenvolupin lliurement, bo i minimitzant imposicions i restriccions, en la mesura del que sigui possible, i animant-los a utilitzar alguns dels elements o procediments que fan servir els artistes.
Aquest projecte ha estat creat per Marta Berrocal per al MACBA.
Comprèn la descripció del material del projecte, propostes didàctiques...