L'AIGUA I EL SÒL

Es tracta d’una activitat experimental que fem al laboratori en la qual es comprova els diferents comportaments de diversos sòls a la infiltració de l’aigua i que ajuda a reflexionar sobre els aqüífers i les fonts. Si hi ha suficient temps, també es pot treballar l’erosió de l’aigua sobre diferents tipus de sòl. En aquesta activitat treballem semblant a com ho faria un investigador, fent prediccions i comprovant si es compleixen. És un treball en el qual els alumnes han de manipular i mesurar volums, temps, ...

• RECOMANACIONS: Treballarem amb grups de 4 alumnes.
  • MATERIAL DE TREBALL: Carpeta, llapis i fitxes.
  • DURADA: Entre 30 i 45 minuts (Si també es treballa l'erosió la durada és de1 h. 15 min.)

ADEQUACIÓ PER NIVELLS

Òptim
Adaptable
Inadequat
E. Infantil
E. Primària
E.S.O.
Batx.
C. Form.
3 a.
4 a.
5 a.
CI
CM
CS

Alguns consells:
Visiteu la proposta didàctica L'aigua al segle XXI del Centre Unesco de Catalunya

El dossier "El cicle de l'aigua" del Departament de Medi Ambient i Habitatge

Una pàgina per saber com fer un ús responsable de l'aigua a casa, d'Aigües de Manresa.

La Fundació Aigües de Manresa-Junta de la Sèquia disposa d'uns altres espais amb oferta educativa pròpia, podeu visitar-los a:

-El centre de Visitants

-El Museu de la Tècnica