ANÀLISI QUÍMICA DE L'AIGUA

Aquesta activitat permet una aproximació a diferents tècniques d'anàlisi química d'aigües: colorimetries, volumetries, la utilització de diferents kits o aparells d'anàlisi, entre d'altres. S'analitzaran diversos paràmetres indicadors de la potabilitat de l'aigua: pH, conductivitat, clorurs, amoni, duresa,...

Per realitzar l'activitat donem l'opció que els mateixos alumnes portin algunes mostres d'aigua que posteriorment analitzarem. Si no és així, analitzem aigües que ja posarem nosaltres de diferents procedències.

La metodologia i els materials utilitzats són vàlids per analitzar qualsevol altra aigua i ajuden a familiaritzar-se amb les tècniques, materials i mètodes de treball al laboratori.

• RECOMANACIONS:És interessant que els alumnes estiguin familiaritzats amb el material de laboratori. Per fer aquesta activitat els grups haurien de ser reduïts.
  • MATERIAL DE TREBALL:Carpeta, llapis i calculadora
  • DURADA: Un matí ben complet

ADEQUACIÓ PER NIVELLS

Òptim