ELS MATERIALS GEOLÒGICS I LES SEVES APLICACIONS

És un taller que per a molts alumnes és el seu primer treball pràctic amb els minerals i les roques. No calen coneixements previs de geologia, tot i que evidentment no fan cap nosa. El taller consta de dues parts:

• Reconeixement d'un conjunt de roques i minerals basant-se en les propietats físiques i químiques més significatives.

• Relacionar cada mineral amb productes d'ús quotidià que se n'obtenen, organitzant amb tot plegat una exposició entenedora.

El tema es complementa amb una projecció comentada sobre el tema dels recursos minerals, la seva extracció, els problemes i mesures correctores de la mineria i la importància de fer un ús prudent dels recursos i de reciclar sempre que sigui possible.

Per completar l’activitat també us pot ser útil veure el vídeo la mina, històries d’una muntanya sagrada.

Per als centres de la comarca, aquest taller es pot realitzar a la Culla o al propi centre, així com també es pot deixar en préstec, amb l'assessorament necessari. Una activitat complementària interessant és la visita al Museu de Geologia Valentí Masachs de la UPC que hi ha a Manresa.

Un consell: Visiteu la pàgina del Museu de Geologia de Manresa.

• RECOMANACIONS: Cal disposar d'una taula gran per a cada grup de 4 a 6 alumnes i folrades amb paper.
  • MATERIAL DE TREBALL: No cal portar-ne, ja que tot va inclòs en el taller.
  • DURADA: Un matí ben complet..

ADEQUACIÓ PER NIVELLS

Òptim