LA MALETA DE LA SAL

Es tracta d'un taller amb activitats de laboratori basades en la sal de cuina, que podem venir a fer als centres educatius del Bages. És un tema d’especial interès en una comarca tan afectada per les explotacions de materials salins.

Uns dies abans del taller enviarem a l'escola una carta i un paquet que conté un petit problema científic que els alumnes hauran d'intentar resoldre, i ens hauran d'enviar les seves conclusions. Esperem així anar despertant la seva curiositat, convidar-los a reflexionar i preparar el treball del dia en que vindrem a l'escola.

Les activitats són variades: Hauran de preparar dissolucions utilitzant material de laboratori (provetes, balances electròniques, vasos de precipitats...), mesuraran densitats amb densímetres i faran experiències relacionades amb la diferent concentració de les dissolucions. Deixarem a punt recipients per obtenir cristalls i uns muntatges que produiran estalactites.

Posteriorment, els alumnes ens hauran d'enviar fotos de les estalactites i els cristalls obtinguts per correu electrònic.

• RECOMANACIONS: Si l'escola té laboratori, fantàstic. Si no, podem treballar perfectament a l'aula, reunint les taules formant grups d'uns 4 alumnes.
  • MATERIAL DE TREBALL: El portarem tot nosaltres. Només farà falta aigua de l'aixeta.
  • DURADA: Un matí complet. Cal afegir-hi un cert temps per a l'activitat prèvia i la posterior.

ADEQUACIÓ PER NIVELLS

Òptim