ACTIVITATS
LA DESCOBERTA DEL DELTA DEL LLOBREGAT
Baixar quadern de treball Baixar quadern de treball
Selecció activitats per nivells Selecció d'activitats per nivells
Totes les activitatsLlistat de totes les activitats Codi: DEL-CSP

Àmbit curricular:  Coneixement del medi natural, social i cultural.

Lloc on es realitza: Delta del riu Llobregat (El Prat de Llobregat)

Nivell educatiu: Cicle Superior de Primària.

Estacionalitat: Primavera

Objectius: Introduir-se en el coneixement del paisatge deltaic. Constatar les grans transformacions causades per les activitats humanes que ha sofert la part final del riu Llobregat. Valorar la riquesa biològica i paisatgística de les zones humides com a patrimoni natural que cal conservar.

Tipus d'activitat: Itinerari. Descoberta

Descripció: Itinerari a peu d'uns 5 km, durant els quals es duen a terme les següents actuacions didàctiques: 1.Interpretació del paisatge deltaic tant des del punt de vista geogràfic com dels impactes de l'activitat humana. 2. Determinació de la qualitat de l'aigua del riu Llobregat a partir d'anàlisis simples de l'aigua i dels indicadors biològics. 3. Valoració de la qualitat del bosc de ribera. 4. Observació i descripció de les aus presents a les zones humides i a la platja.

Material: Quadern de treball de l'alumne. Cartografia de la zona. Material de recol·lecció d'invertebrats aquàtics. Prismàtics. Fitxes d'identificació d'aus, de plantes i d'invertebrats aquàtics.

Durada: 4 hores:de 9h 30 min a 13 h 30 min

Desplaçament: A peu (durant l'itinerari)

Observacions:

Aquesta activitat comporta el pagament de 40 € per grup-classe que cal fer efectiu el mateix dia de la sortida a la caseta de recepció dels Espais Naturals de Delta. Si necessiteu que us emetin factura porteu el vostre NIF. Comproveu la vigència del preu al Cda Can Santoi quinze dies abans de la sortida.

Requereix dur calçat adequat per caminar, gorra pel sol o impermeable lleuger (segons època) i aigua per al recorregut. També és recomanable que es porti una càmara digital de fotografia per a cada grup d'alumnes.