ACTIVITATS
GUIATS PELS SATÈL·LITS: ITINERARI AMB GPS
Baixar quadern de treball Baixar quadern de treball
Baixar full d'organització de la sortidaBaixar full d'organització de la sortida
Propostes de treball previ i posteriorPropostes de treball previ i posterior
Totes les activitatsLlistat de totes les activitats
Codi: GPS-CSP

Àmbit curricular:  Coneixement del medi natural, socila i cultural. Tecnologia. TIC.

Lloc on es realitza: Camp d'Aprenentatge i voltants.

Nivell educatiu: Cicle Superior de Primària.

Estacionalitat: Tot l'any.

Objectius: Introduir-se en el coneixement de la tecnologia GPS: conceptes bàsics del sistema i ús de les utilitats principals del receptor GPS (posicionament i navegació). Utilitzar la brúixola com a eina d'orientació per azimuts. Usar el programari adequat per a la visualització de cartografia digital i de les dades gravades prèviament al GPS.

Tipus d'activitat: Itinerari. Descoberta

Descripció: En la primera part, a l'aula, s'estableixen les bases del funcionament del sistema GPS, i es visualitza la ruta a seguir amb l'ajut del programari adequat. Després, a l'exterior, es fa un petit exercici de navegació amb el receptor GPS per a prendre contacte amb les característiques i ús de l'aparell.
Realització de l'itinerari de Can Madolell en petits grups (de 4 a 6 persones) seguint les indicacions de navegació gravades al GPS (ruta). Consisteix en un recorregut circular d'uns 3 quilòmetres, durant el qual han de realitzar diferents parades que inclouen alguns exercicis d'orientació amb brúixola i d'observació de l'entorn. Els grups surten de forma consecutiva en un interval de temps d'uns 3 a 5 minuts, acompanyats d'un adult.
L'última fase, altra vegada a l'aula, consisteix en una anàlisi del recorregut realitzat (track) i un comentari de les observacions realitzades.

Material: Quadern de treball de l'alumne. Brúixola. GPS. Programari CompeGPS, cartografia de la zona.

Durada: Opcional:
Mitja jornada (de 9h 30 min a 13 h 30 min) amb utilització de les prestacions més bàsiques de la tecnologia i programari GPS.

Desplaçament: A peu.

Observacions: Aquesta activitat requereix dur calçat adequat per caminar, gorra pel sol o impermeable lleuger (segons època) i aigua per al recorregut. També és recomanable que es porti una càmara digital de fotografia per a cada grup d'alumnes.