ACTIVITATS
RISC D'INUNDACIÓ A LA RIERA DE VALLVIDRERA
Altres activitats de Batxillerat
Baixar quadern de treball Baixar quadern de treball
Selecció activitats per nivells Selecció d'activitats per nivells
Totes les activitatsLlistat de totes les activitats Codi: INU-BAT

Àmbit curricular:  Ciències Ciències de la Terra i del Medi Ambient, Geografia, Matemàtiques, Informàtica.

Lloc on es realitza: Recollida de dades al tram final de la riera de Vallvidrera (Molins de Rei) o bé, a d'altres trams similars de rieres properes al centre docent. Càlculs en el CdA Can Santoi o bé en el propi centre docent.

Nivell educatiu: Batxillerat.Cicles Formatius

Estacionalitat: Tot l'any

Objectius: Introduir-se en els càlculs d'avingudes per a l'avaluació dels riscos naturals en alguns punts del territori. Mesurar sobre el terreny la llum d'alguns ponts suposadament amenaçats i d'altres paràmetres necessaris per al càlcul. Quantificar altres dades necessàries que influeixen en el desenvolupament de les avingudes i aplicar-ne fórmules experimentals senzilles. Realitzar els càlculs a partir d'aplicacions informàtiques. Realitzar un informe tècnic que doni pautes de prevenció i d'ordenació del territori sotmès a risc d'inundació per avingudes.

Tipus d'activitat: Treball de camp/laboratori-aula d'informàtica.

Descripció: Caracterització topogràfica i hidrodinàmica de la conca a estudiar.
Selecció de ponts possiblement amenaçats per avingudes episòdiques i càlcul de la llum.
Càlcul cabals, superfície de la conca, pendents, àrees d'inundació i d'altres dades al camp o bé a l'aula.
Aplicar les fórmules segons aplicacions informàtiques i determinar la vulnerabilitat dels elements escollits.

Material: Quadern de treball, cinta mètrica, flexòmetre, cronòmetre, clinòmetre, curvímetre, cartografia de la conca...

Durada: Mitja jornada

Desplaçament: Del tram final de la riera de Vallvidrera al CdA Can Santoi (1h) o bé de la riera escollida al centre educatiu (probablement en autocar).

Observacions: Es proposa realitzar els càlculs de la llum dels ponts del tram final de la riera de Vallvidrera a Molins de Rei. Es poden escollir altres rieres adequades previ sol·licitud i estudi.