ACTIVITATS
LA DESCOBERTA DEL PAISATGE AL BAIX LLOBREGAT
Baixar quadern de treball Baixar quadern de treball (no disponible)
Selecció activitats per nivells Selecció d'activitats per nivells
Totes les activitatsLlistat de totes les activitats Codi: PBL-ESO

Àmbit curricular: Ciències socials.

Lloc on es realitza: Muntanya de Montbaig (ermita de Sant Ramon - Sant Boi de Llobregat)

Nivell educatiu: ESO

Estacionalitat: Tot l'any; es recomana evitar els mesos més calorosos (maig i juny)

Objectius: Realitzar una descoberta del paisatge des de diverses perspectives: el paisatge canviant, el paisatge que ens passa desapercebut i l'acció humana com a modeladora del paisatge, en un entorn densament poblat com és la vall baixa del Llobregat. Usar amb correcció la brúixola per tal de seguir un itinerari marcat amb rumbs. Interpretar la intervenció antròpica en el paisatge i les seves conseqüències, interpretar la dicotomia horta-infraestructures.

Tipus d'activitat: Itinerari

Descripció: Primera part: itinerari autònom durant el qual els alumnes (en grups petits) han de seguir una ruta fixada per rumbs amb ajut de la brúixola i altres estris; durant el trajecte han de descobrir alguns dels elements del paisatge que els poden passar despercebuts.
Segona part: interpretació del paisatge des del punt més elevat a una vessant: la vall baixa del riu Llobregat. Detecció i quantificació d'elements antròpics, biòtics i abiòtics.

Material: Quadern de treball. Brúixola, podòmetre, prismàtics, fitxes de suport.

Durada:  Mitja jornada

Desplaçament: Recorregut a peu: 7 km aproximadament (des de l'estació de ferrocarrils).

Observacions: Cal portar calçat adequat per caminar i cantimplora amb aigua.