ACTIVITATS
ITINERARI MODERNISTA A SANT JOAN DESPÍ
Altres activitats d'ESO

Baixar quadern de treball Baixar quadern de treball(no disponble)

Baixar full d'organització de la sortidaBaixar full d'organització de la sortida
Selecció activitats per nivells Selecció d'activitats per nivells
Totes les activitatsLlistat de totes les activitats
Codi: SJD-ESO

Àmbit curricular:
Ciències Socials
Lloc on es realitza:
Sant Joan Despí (Baix Llobregat)
Nivell educatiu:
ESO
Estacionalitat:
Tot l'any
Objectius:
Reconèixer els trets més rellevants de l'arquitectura i decoració modernistes fetes per l'arquitecte Josep Mª Jujol a Sant Joan Despí.
Saber diferenciar algunes reformes fetes per l'arquitecte en funció del nivell econòmic i/o social del client que li va fer l'encàrrec.
Realitzar una anàlisi mínima de l'estructura reformada i de les tècniques decoratives utilitzades d'un edifici modernista rellevant: Can Negre.
Introduïr-se en l'obra de Josep Maria Jujol.
Saber valorar la importància del treball de molts artesans dins el modernisme.
Tipus d'activitat:
Itinerari. Visita
Descripció:

Es realitza un itinerari pel barri centre de Sant Joan Despí al llarg del qual s'observen una sèrie d'edificis que van ser construits o bé reformats per aquest col.laborador i deixeble de Gaudí.
Els/Les alumnes, en petits grups de treball, fan l'itinerari de forma autònoma tot seguint les indicacions del quadern de treball; el recorregut s'ìnicia a la Torre de la Creu, coneguda també com a "Torre dels Ous", per seguir carrer Verdaguer avall on hi ha el gruix de l'obra jujoliana. En alguns punts s'observa el treball decoratiu d'alguns artesans i col.laboradors de l'arquitecte, fonamentalment forjadors.
Finalment, tots junts entrem a l'església per observar els treballs de reforma i decoració fets a partir de l'any 1944.
L'itinerari acaba davant de Can Negre, on es fa un treball d'observació de la façana per passar posteriorment a l'interior de la casa per veure-hi l'estructura i el tractament decoratiu.

Material:
Quadern de treball de l’alumne, llapis de colors, carpeta o suport

Durada:

Mitja jornada

Desplaçament:

En autocar o transport públic fins a Sant Joan Despí (davant la "Torre de la Creu"); recorregut a peu (1h) pel poble.

Observacions:

Aquesta activitat es pot complementar amb la visita a la Colònia Güell, a Santa Coloma de Cervelló (vegeu l’activitat “La Colònia Güell”)