ACTIVITATS
ITINERARI MODERNISTA A SANT JOAN DESPÍ
Baixar quadern de treball Baixar quadern de treball
Selecció activitats per nivells Selecció d'activitats per nivells
Totes les activitatsLlistat de totes les activitats Codi: SJD-PRI
Àmbit curricular:
Coneixement del medi natural, social i cultural.
Lloc on es realitza:
Sant Joan Despí (Baix Llobregat)
Nivell educatiu:
Cicles Mitjà i Superior de Primària.
Estacionalitat:
Tot l'any
Objectius:
Descobrir l'arquitectura i la decoració modernistes fetes per l'arquitecte Josep Mª Jujol a Sant Joan Despí.
Reconèixer algunes tècniques decoratives utilitzades d'un edifici modernista rellevant: Can Negre.
Saber valorar la importància del treball de molts artesans dins el modernisme.
Tipus d'activitat:
Itinerari. Visita
Descripció:

Es realitza un itinerari pel barri centre de Sant Joan Despí al llarg del qual s'observen una sèrie d'edificis que van ser construits o bé reformats per aquest col.laborador i deixeble de Gaudí.
Els/Les alumnes s'organitzen en petits grups de treball. El recorregut s'ìnicia a la Torre de la Creu, coneguda també com a "Torre dels Ous", per seguir carrer Verdaguer avall on hi ha el gruix de l'obra jujoliana. En alguns punts s'observa el treball decoratiu d'alguns artesans i col.laboradors de l'arquitecte, fonamentalment forjadors.
Finalment, tots junts entrem a l'església per observar els treballs de reforma i decoració fets a partir de l'any 1944.
L'itinerari acaba davant de Can Negre, on es fa un treball d'observació de la façana per passar posteriorment a l'interior de la casa per veure-hi l'estructura i el tractament decoratiu.

Material:
Quadern de treball de l’alumne, llapis de colors, carpeta o suport

Durada:

Mitja jornada

Desplaçament:

En autocar o transport públic fins a Sant Joan Despí (davant la "Torre de la Creu"); recorregut a peu (1h) pel poble.

Observacions:

Aquesta activitat es pot complementar amb la visita a la Colònia Güell, a Santa Coloma de Cervelló (vegeu l’activitat “La Colònia Güell”)