| 
	| Objectius |  |  Apropar l’alumne/a al treball arqueològic tant en l’aspecte  d’excavació com dels treballs de laboratori posteriors: classificació,  datació, restauració i interpretació. 
		 Aplicar un mètode científic per obtenir informació a partir de les restes arqueològiques. 
		 Valorar les restes arqueològiques com a patrimoni comú que cal conservar. |  | 
 |  
    | Àmbit
    curricular: | Coneixement del medi social i cultural, Educació artística: visual i plàstica.Ciències socials, Educació visual i plàstica, Cultura clàssica.
 |  | 
 |  
    | Lloc on es realitza: | Jardins i dependències del CdA de la ciutat de Tarragona |  | 
 |  
    | Nivell
    educatiu: | Cicle Superior de l’Educació Primària  i ESO |  | 
 |  
    | Estacionalitat: | Tot el curs escolar. |  | 
 |  
    | Activitat: |  |  
    | Tipus: | Treball de camp. |  
    | Descripció: | L’activitat es realitza en tres fases. La primera consisteix en l’excavació d’una àrea de 54 m2 inicialment “sembrada” de material arqueològic i que permet arribar a unes conclusions. La segona té lloc a l’aula on s’introdueixen els treballs de laboratori complementaris a la tasca de l’arqueòleg: datació, identificació de materials, identificació d'objectes, restauració de peces, compleció de restes, dibuixos, etc. Per últim, es posen en comú les conclusions a què s’ha arribat.
 |  
    | Material: | Quadern de treball per als alumnes, jaciment, estris d’excavació (pinzells, pales, brúixola, cintes mètriques, lupa, etc.), material arqueològic autèntic i rèpliques. |  
   | Durada: | Mig dia. |  | 
 |  
    | Observacions | Per al treball de camp és convenient subdividir la classe en 2 grups.
 |  |             |