| 
	| Objectius |  |  Descobrir l'evolució i la funció dels retaules al llarg de la història. 
		 Conèixer el procés d'elaboració i l’estructura dels retaules gòtics. 
		 Possibilitar als alumnes el coneixement i l’ús de tècniques i materials emprats a l'edat mitjana, de pintura sobre fusta. |  | 
 |  
    | Àmbit
    curricular: | Ciències Socials, Educació visual i plàstica,  Tecnologia.
      |  | 
 |  
    | Lloc on es realitza: | Camp d’Aprenentatge. |  | 
 |  
    | Nivell
    educatiu: | ESO i Bat |  | 
 |  
    | Estacionalitat: | Tot el curs escolar. |  | 
 |  
    | Activitat: |  |  
    | Tipus: | Taller. |  
    | Descripció: | S’inicia l’activitat amb l’estudi de la història del retaule, des del seu naixement com a frontal d’altar fins a la seva desaparició en la litúrgia actual. Posteriorment parlarem de les parts del retaule –cimals, carrers, etc.-, de les persones que l’encarregaven –els donants- i ens centrarem en el procés de construcció d’un retaule gòtic -materials, tècniques, etc.- i dels artistes o artesans que intervenien en aquesta elaboració, com el fuster, el guixaire, el daurador i el pintor. Acabarem l’activitat demanant als alumnes que realitzin el seu propi retaule: encaixin les fustes, les encolin, clavin els travessers, l’endrapin, l’enguixin, estergeixin el dibuix, el daurin i a la fi el pintin.
 |  
    | Material: | Guia didàctica per als mestres, quadern dels alumnes,  diferents tipus de fustes, cola de conill, pa d'or, terres de colors, pinzells, punxons, etc., col·lecció de diapositives. |  
   | Durada: | Mig dia. |  
   | Desplaçament: | En autobús. |  | 
 |  
    | Observacions | L’activitat es pot complementar amb una visita al Museu Diocesà de la catedral i treballar-hi els retaules exposats. El grup no pot superar els 25 alumnes. |  |         |