| 
	| Objectius |  |  Conèixer l’origen i els diferents materials de suport de l'escriptura des del seu inici. 
		 Descobrir l’origen i l'evolució del nostre alfabet. 
		 Possibilitar als alumnes el coneixement i l’ús de tècniques en procés d'extinció tot realitzant un escrit en  emprar els estris propis de l'edat mitjana. |  | 
 |  
    | Àmbit
    curricular: | Ciències Socials, Educació visual i plàstica, Tecnologia, Llengua i literatura.
      |  | 
 |  
    | Lloc on es realitza: | Camp d’Aprenentatge. |  | 
 |  
    | Nivell
    educatiu: | ESO i Bat |  | 
 |  
    | Estacionalitat: | Tot el curs escolar. |  | 
 |  
    | Activitat: |  |  
    | Tipus: | Taller. |  
    | Descripció: | La proposta inclou l’estudi dels diferents sistemes de comunicació escrita, com són les escenes pintades o epigrafiades al llarg de la història i l’evolució de l’escriptura, donant a conèixer diferents tipus d’alfabets i materials diversos emprats com a suport. Ens centrarem en l’escriptura a l’edat mitjana i aprofundirem en el vocabulari específic utilitzat en una obra d’aquella època: la caixa, les marginalies, les miniatures o les filigranes. Donarem a conèixer el treball de les persones o dels artistes que intervenien en una obra menor d’aquest tipus, com el pergaminer, l’il·luminador, el copista i el daurador.
Com a conclusió, proposem la realització d’un petit escrit o bé d’una caplletra, emprant els estris i suports d’aquell moment: pergamí, plomes d’aus, estilet, llapis amb punta de plom, ganivet...
 |  
    | Material: | Guia didàctica per als mestres i quadern de treball per a l’alumne
Pergamins, plomes, estilets, llapis amb punta de plom, regla, tinters de banya, terres de colors, pa d’or... |  
   | Durada: | Un dia. |  
   | Desplaçament: | En autobús. |  | 
 |  
    | Observacions | El grup no pot superar els 25 alumnes. |  |               |