| 
	| Objectius |  |  Conèixer el procés de depuració de les aigües residuals per processos físics i la separació de les substàncies. 
		 Manipular els estris de laboratori i fer l’anàlisi dels resultats. 
		 Prendre consciència de la necessitat de minimitzar el contingut de residus a l’aigua. |  | 
 |  
    | Àmbit
    curricular: | Coneixement del medi social i cultural, coneixement del medi natural.Ciències de la  naturalesa, Ciències Socials.
 |  | 
 |  
    | Lloc on es realitza: | Camp d’Aprenentatge i Estació Depuradora d’Aigües Residuals de Tarragona |  | 
 |  
    | Nivell
    educatiu: | Cicle Superior d’Educació Primària, ESO i Bat. |  | 
 |  
    | Estacionalitat: | Tot el curs escolar. |  | 
 |  
    | Activitat: |  |  
    | Tipus: | Treball de camp. |  
    | Descripció: | Es proposa la realització d’una experiència de laborator, una simulació,  per reproduir el pretractament que es du a terme a l’EDAR. Així, els alumnes “fabriquen” l’aigua residual. L'objectiu és pretractar aquestes aigües residuals urbanes que “provenen” fonamentalment de l’ús domèstic, de petites indústries i de la pluja. En aquesta experiència sols intervenen processos de tipus físics, similars als emprats a l’EDAR de Tarragona, que ens permeten eliminar els sòlids gruixuts, les sorres i els greixos. Posteriorment,  es fa una visita a les instal·lacions de l'Estació d'Aigües Residuals de Tarragona (EDAR), on els alumnes, faran observacions, autònomes i dirigides, sobre les instal·lacions.
 |  
    | Material: | Guia didàctica per als mestres i quadern de treball per als alumnes. Material de laboratori: vas de precipitats, decantadors, filtradors, varetes, culleretes, terra, sorra, palets de les orelles, cel·lulosa, objectes de plàstic, llet, oli, etc. |  
   | Durada: | Un o mig dia |  
   | Desplaçament: | En autobusos. |  | 
 |  
    | Observacions | Activitat organitzada en col·laboració amb l’Empresa Municipal d'Aigües de Tarragona. |  |               |