Valoracions.
Valoració
audiològica / Audioprotètica:
- V.
Audiològica:
(continuada)
.
determinar les capacitas auditives residuals:
- llindar d'audició
-
llindar d'inconfort
- V.
Audioprotètica: (periòdica)
.
prescripció i adaptació dels audiòfons
.
comprovació del bon rendiment de les pròtesis:
- correcte
funcionament
-
idoneïtat electroacústica
Valoració
lingüística i comunicativa:
Alumnes
amb trastorns de llenguatge
Valoració
psicopedagògica
Alumnes
sords
- Objectius:
-
observar i conèixer la personalitat, els hàbits,
les aptituds, les capacitats i nivell d'aprenentatge dels
alumnes.
-
assessorar tots els professionals que intervenen en el procés
educatiu.
-
assessorar l'adaptació o modificació curricular
individual.
Atenció
específica individual o en petit grup
- Programes
d'atenció logopèdica: (a
partir de les valoracions prèvies )
-
actuacions que facilitin el desenvolupament comunicatiu i
lingüístic de l'alumne.
- Treball
del/la logopeda: atenció individual amb un programa específic
:
-
generalitzat (entorn familiar i escolar)
-
aplicat en tots els contextos
-
amb participació de tota la comunitat escolar.
Assessorament
a mestres i professors
- Objectiu
comú: la formació integral i integrada dels alumnes
- coordinació del programa del/la logopeda amb el
currículum escolar
- col·laboració en l'adequació de materials
específics
- col·laboració en l'adaptació del currículum
(llenguatge)
- materials i estratègies
- procés evolutiu de l'alumne
objectius personals assolibles (avaluació)
- Coordinació
dels objectius de treball amb els pares
Assessorament a la família (informació, assessorament, orientació)
- del trastorn lingüístic
- Possibilitats i capacitats dels alumnes. Evolució. Expectatives
- La importància de la comunicació amb els fills.
- La pròtesi auditiva. Les noves tecnologies.
- Col·laboració dels pares amb mestres i especialistes en el programa educatiu dels seus fills.
Treball
coordinat amb l'EAP
- Valoració de les NEE dels alumnes.
- Previsió
de ls necessitat d'ACI i/o modificacions curriculars (assessorament
en relació a la comunicació i el llenguatge)
- Previsió
de la necessitat d'atencions a l'aula d'educació especial
i/o pel mestre de suport.
- Plantejament
conjunt del treball amb els pares.
Treball
coordinat entre especialistes del CREDA
- Valoracions
i revisions audiològiques i audio-protètiques.
- Valoracions
i orientacions psicològiques.
- Valoracions
de llenguatge.
- Coordinacions
i seguiments dels programes específics de logopèdia.
- Formació
específica.
- Elaboració
de materials específics.
- Altres
tasques: investigació, treballs d'equip...
Formació permanent