CREDA COMARQUES I


Webs

 

 

http://www.bioacustica.com/

 

http://www.auditio.com/

IMPLANTS COCLEARS

ASSOCIACIONS DE PERSONES SORDES

FESOCA

http://personal.redestb.es/fesoca/

EUROCIU

http://eurociu.implantecoclear.org/

ASSOCIACIONS DE PARES D'ALUMNES SORDS

ACAPPS

APANSCE

FIAPAS

APASCIDE

 

 

ASSOCIACIONS

PROFESSIONALS

. Col·legi de Logopedes

de Catalunya.

. Associación Española

de Logopedia, Foniatría

y Audiología. (AELFA).

. Asociación Nacional

de Audioprotesistas.

 

Sistema Educatiu

http://www.edu365.com/

estudiar/organigrama/

index.htm

Estudis

http://gencat.es/ense/estudis/

estudis.htm

   

Valoracions.

Valoració audiològica / Audioprotètica:

  • V. Audiològica: (continuada)

    . determinar les capacitas auditives residuals:

    - llindar d'audició

    - llindar d'inconfort

  • V. Audioprotètica: (periòdica)

    . prescripció i adaptació dels audiòfons

    . comprovació del bon rendiment de les pròtesis:

    - correcte funcionament

    - idoneïtat electroacústica

Valoració lingüística i comunicativa:

Alumnes amb trastorns de llenguatge

  • Objectius:

    - establir les necessitats reals de l'alumne en el desenvolupament del llenguatge.

    - orientar les actuacions en cada cas:

    . atenció logopèdica individual

    . donar pautes d'intervenció al centre escolar per desenvolupar mecanismers comunicatiu-lingüístics a l'aula.

Valoració psicopedagògica

Alumnes sords

  • Objectius:

    - observar i conèixer la personalitat, els hàbits, les aptituds, les capacitats i nivell d'aprenentatge dels alumnes.

    - assessorar tots els professionals que intervenen en el procés educatiu.

    - assessorar l'adaptació o modificació curricular individual.

Atenció específica individual o en petit grup

  • Programes d'atenció logopèdica: (a partir de les valoracions prèvies )

    - actuacions que facilitin el desenvolupament comunicatiu i lingüístic de l'alumne.

  • Treball del/la logopeda: atenció individual amb un programa específic :

    - generalitzat (entorn familiar i escolar)

    - aplicat en tots els contextos

    - amb participació de tota la comunitat escolar.

Assessorament a mestres i professors

  • Objectiu comú: la formació integral i integrada dels alumnes

    - coordinació del programa del/la logopeda amb el currículum escolar

    - col·laboració en l'adequació de materials específics

    - col·laboració en l'adaptació del currículum (llenguatge)

    - materials i estratègies

    - procés evolutiu de l'alumne

    objectius personals assolibles (avaluació)

  • Coordinació dels objectius de treball amb els pares

 

Assessorament a la família (informació, assessorament, orientació)

  • Coneixement: - de la sordesa

                 - del trastorn lingüístic

  • Possibilitats i capacitats dels alumnes. Evolució. Expectatives
  • La importància de la comunicació amb els fills.
  • La pròtesi auditiva. Les noves tecnologies.
  • Col·laboració dels pares amb mestres i especialistes en el programa educatiu dels seus fills.                                                                                                                                                  

 Treball coordinat amb l'EAP

  • Valoració de les NEE dels alumnes.
  • Previsió de ls necessitat d'ACI i/o modificacions curriculars (assessorament en relació a la comunicació i el llenguatge)
  • Previsió de la necessitat d'atencions a l'aula d'educació especial i/o pel mestre de suport.
  • Plantejament conjunt del treball amb els pares.

Treball coordinat entre especialistes del CREDA

  • Valoracions i revisions audiològiques i audio-protètiques.
  • Valoracions i orientacions psicològiques.
  • Valoracions de llenguatge.
  • Coordinacions i seguiments dels programes específics de logopèdia.
  • Formació específica.
  • Elaboració de materials específics.
  • Altres tasques: investigació, treballs d'equip...

Formació permanent

  • Facilitar la formació permanent dels professionals:

    - logopedes, mestres i professors implicats en l'educació dels alumnes sords i amb greus trastorns de llenguatge.

  • Promoure i coordinar l'elaboració de materials i recursos que facilitin el procés educatiu dels alumnes que atenem.
  • Oferir informació i formació als pares i familiars dels alumnes.