Cercar    en

LA PROGRAMACIÓ DE LLENGUATGE DEL CREDA COMARQUES II
PER QUÈ UNA PROGRAMACIÓ? | ORGANITZACIÓ DELS CONTINGUTS | DE LA PROGRAMACIÓ GENERAL DE L'ÀREA DE LLENGUA A LA PROGRAMACIÓ ESPECÍFICA DE CADA ALUMNE | L'AVALUACIÓ | SUPORT INFORMÀTIC | DESCARREGAR LA PROGRAMACIÓ

PER QUÈ UNA PROGRAMACIÓ?

Les raons que van motivar l'elaboració d'una programació base eren, entre d'altres, facilitar l'elaboració dels plans de treball anuals i, sobre tot, donar un major rigor a les diferents programacions individuals, ja que d'aquesta manera es podía disposar d'un inventari força exhaustiu dels objectius a treballar i en alguns aspectes en ordre d'adquisició o dificultat, per la qual cosa es podía evitar l'omissió d'algun objectiu i es facilitava l'avaluació i les següents programacions. Per facilitar la conexió de la nostra programació amb el currículum de l'àrea de llengua vam comptar durant dos cursos amb l'assessorament d'en Joan Badia.

ORGANITZACIÓ DELS CONTINGUTS

S'ha elaborat una programació lineal a partir dels objectius generals de l'etapa infantil, de primària i de secundària. Per això hem optat per establir, com a blocs temàtics, els diferents components de la comunicació i del llenguatge: Aspectes referents a la FORMA (Fonètica i Fonologia, Morfologia i Sintaxi) Aspectes referents al CONTINGUT (Lèxic) Aspectes Funcionals i d'Ús On hem introduït més modificacions és respecte als continguts d'Ús i Comunicació i en alguns aspectes del llenguatge oral. En l'apartat de Fonètica i Fonologia, s'han afegit procediments, conceptes i actituds d'audició, d'articulació, respiració i relaxació. A fi de completar el bloc d'aspectes formals de la comunicació hem afegit un apartat sobre "Sistemes alternatius i facilitadors de la comunicació" amb continguts que s'organitzen entorn als procediments i a les actituds (lectura labial, sistema bimodal, paraula complementada, coneixements i utilització de la pròtesi i dels aparells que faciliten l'audició, el coneixement i l'ús d'altres sistemes augmentatius i alternatius per a la comunicació,...). Un altre apartat que s'ha desenvolupat i que inclouen en la nostra programació fa referència a les ècniques d'Estudi.

Amunt

El poder disposar d'un curículum general de l'àrea de llengua ens facilita la feina de seleccionar objectius adequats per a cada alumne. És a dir, arran de la valoració de les competències lingüístique de l'alumne podem elaborar una programació específica per a cadascun d'ells que s'ajusti a les seves necessitats. Finalment com tots els professionals del CREDA programen utilitzant la programació de l'àrea com a referent comú d'aquesta manera es facilita el seguiment dels plans d'actuació i la coordinació del treball amb els alumnes quan cal canviar de logopeda.

L'AVALUACIÓ

A mesura que anem treballant els diferents objectius proposats en la programció, anem observant el progrés de cada alumne i el registrem. Quan s'acaba el curs podem valorar quins objectius s'han adquirit, en quins ha progressat però hem de continuar insistint i quins no s'han pogut abordar. Això ens permet de constatar el progrés de l'alumne i elaborar la programació del proper any, de forma més ajustada i realista.

Amunt

SUPORT INFORMÀTIC

Sens dubte, ha estat el processament informàtic de tota la programació el que permet simplificar la nostra feina. S'ha vinculat la programació dels diferents objectius amb el material elaborat per treballar-los així com part del que ja hi ha disponible al mercat. La programació està totalment informatitzada mitjançant l'editor de text Word. Hi han més de mil ítems entre tots els diferents apartats. Per poder fer-la servir es imprescindible aquest editor de text.
Si teniu algun dubte o bé suggeriment us podeu posar en contacte amb: CREDA COMARQUES II. C/Fiveller 11-13 2a. planta. 08930 Sant Adrià de Besòs. Telèfon: 93 381.72.01 Fax: 93 381.12.17
o via e-mail Creda Comarques 2 Si voleu descarregar la programació cliqueu aquí.

Si voleu descarregar la programació per competències bàsiques perfil B cliqueu aquí.

Si voleu descarregar la programació per competències bàsiques perfil C cliqueu aquí.

PROGRAMACIÓ UNIFICADA DELS CREDAS. cliqueu aquí.

Creda Comarques II Onze de setembre s/n 08930 Sant Adrià. Telèfon: 933817201 Fax: 933811217