Conflicte armat o Cultura de la Pau?

MALETA PEDAGÒGICA

Conflicte armat o cultura de la pau? És un material didàctic d'educació en valors dissenyat especialment per a promoure entre adolescents i joves la incorporació de coneixements, actituds i valors indispensables per al foment d'una cultura de la pau.

El material ha estat dissenyat per desenvolupar-se entre l'alumnat de Segon Cicle d'ESO o Batxillerat. Els continguts s'ajusten a la línia curricular d'Educació per a la Ciutadania, alhora que treballen objectius afins a altres àrees com Ciències Socials, Filosofia o Ètica i Història de les Religions.

El material té també en compte la seva aplicació en contextos d'educació no formals.

Aquest programa pedagògic es troba estructurat en 4 mòduls o unitats didàctiques interdependents. Tot i això, cada mòdul pot ser aplicat individualment com a reforç d’altres continguts o línies temàtiques que s’estiguin impartint durant el curs.

La maleta conté diferents materials per utilitzar durant l’aplicació del programa:plantejament educatiu (guia didàctica), guia del professorat, guia de l’alumnat, recursos didàctics i un DVD interactiu.

La Creu Roja a Catalunya, a través del seu Gabinet de Drets Humans i Centre de Dret Internacional Humanitari, ha creat l’eina pedagògica, "Conflicte armat o cultura de la pau?" perquè entén que és necessari augmentar els esforços en l'educació d'infants i joves per a enfortir els valors del respecte dels drets humans i de les llibertats fonamentals en la nostra societat. Per això cal fer promoció de l'exercici de la igualtat, la llibertat, la solidaritat, la tolerància, la cooperació i el respecte de la dignitat humana.

També ofereixen una formació telemàtica de dos mesos de durada,adreçada al professorat.

Més informació a: