+ informació

El castell d'iràs i no tornaràs
Alcover, Antoni M.; Quetglas, Catalina [adaptació]

433 ALC

Rondalla de caire meravellós molt extensa que conté resumits la majoria dels continguts d'aquest tipus de narracions. Parla de realitats essencials que poden ajudar els alumnes a afrontar situacions de la vida quotidiana. L'heroi de la rondalla enllaça amb altres herois de la mitologia grega i romana, molt lligats amb els interessos d'aquestes edats, la qual cosa pot servir de punt de partida per a l'estudi de la cultura clàssica. Conté un lèxic molt ric i moltes expressions i fórmules verbals usades en el vocabulari quotidià de les Illes Balears.

primària; cicle superior

El conte té 35 pàgines i la guia didàctica 46. S'acompanya de 13 làmines a tot color amb escenes del conte i dues làmines d'art. Conté la transcripció del text original de la rondalla.


+ informació

El fill del pescador
Alcover, Antoni M.; Mascaró Antònia [adaptació]

433 ALC

Adaptació de la rondalla d'aquest títol extreta de l'"Aplec de rondaies mallorquines" de mossèn Antoni M. Alcover. És una rondalla llarga que inclou diferents històries meravelloses en les quals, el protagonista, en Joanet, passa per diferents aventures en que ha de demostrar la valentia i l'astúcia a l'hora de fer front a diferents personatges i proves, que supera gràcies a objectes màgics que li donen diferents animals. En aquesta adaptació s'ha resumit i simplificat el llenguatge rondallístic amb la conservació de paraules, expressions i frases fetes que actualment es poden sentir entre la gent gran a les Illes Balears

educació infantil; primària; cicle inicial; cicle mitjà;

Consta d'un quadern amb el conte, una guia didàctica, dos decorats de cartó en color i les imatges dels personatges del conte retallats en cartó amb un peu de fusta per aguantar-los.


+ informació

El gegant des vedrà
Castelló, Joan; Bonet, Iolanda [il·lustració]

398.2(07) GEG

Rondalla tradicional de les illes Pitiüses que ha estat transmesa durant generacions i generacions. Els infants s'identifiquen amb els dos protagonistes que són nens com ells i adopten un paper d'herois quan aconsegueixen vèncer el gegant.

cicle inicial; educació infantil; cicle mitjà

Consta d'un quadern amb el conte, una guia didàctica, dos decorats de cartó en color i les imatges dels personatges del conte retallats en cartó amb un peu de fusta per aguantar-los.


+ informació

El pesolet
Quetglas, Catalina; Page, Aina M. [il·lustracions]

398.2(07) PES

El conte va dirigit a les aules d'infants de tres anys perquè s'adequa a les característiques i les necessitats d'aquesta edat tant pel contingut com per les il·lustracions. És una història senzilla amb un llenguatge rítmic i poètic que empra estructures repetitives i parla d'una activitat quotidiana propera als infants: l'hora de despertar-se. Personalitza els elements de la natura d'una manera molt semblant a com ho fan els infants més petits en la captació de la realitat. Les il·lustracions parteixen d'una visió global i guarden una harmonia de colors.

educació infantil;

El conte té 29 pàgines i la guia didàctica 14. Va acompanyat de 13 làmines a tot color amb les escenes del conte


+ informació

En Gostí lladre
Roig, Rosa M.; [autora]; Llanos, A.; [il·lustracions]; Alcover, Antoni M.; [text original]; Rayó, Miquel; [adaptació del text original]; Poma, Jaume; [dibuixos del conte];

398.2(07) GOS

És un conjunt de materials de suport a la rondalla popular "En Gostí lladre". Està elaborat pensant en cicle superior d'educació primària, però també és molt adequat per al tractament del llenguatge oral en alumnes nouvinguts. Aquesta rondalla és una de les més divertides i sorprenents de l'aplec de "Rondaies Mallorquines d'en Jordi des Racó" que es pot classificar en el grup d'anècdotes. Conta un robatori triplicat, realitzat sempre amb el mateix enginy: la distracció del propietari amb un esquer adient. És, també, una de les rondalles més ben localitzades geogràficament per paratges de l'illa de Mallorca.

primària; cicle superior; ensenyants;

Capsa que inclou: el text original de la rondalla de 16 pàgines, la rondalla adaptada i il·lustrada en color de 33 pàgines, una proposta didàctica de 16 pàgines i 9 làmines en color, DIN A3, relligades amb una espiral i amb un suport de cartró


+ informació

La Barseta
Castelló Guasch, J.;Roig, Maria Rosa [adaptació]

433 ROI

Rondalla eivissenca adaptada amb la finalitat de potenciar la lectura com a activitat lúdica i de plaer però també com a font de coneixement i de difusió de la cultura popular de les Balears. La rondalla té un argument senzill ple de pinzellades màgiques. Conté temes universals com: el premi a la generositat (una família humil comparteix el que té, per la qual cosa rep un objecte màgic), la innocència, representada en la figura dels infants; la cobdícia humana, representada en els veïns; la presentació de dos móns diferents: l'estat de vigília i l'estat de somni.

cicle inicial; cicle mitjà; educació infantil;

El conte té 28 pàgines i la guia didàctica 26. Va acompanyat de 13 làmines a tot color amb les escenes del conte. La guia conté la transcripció del text original de la rondalla "Sa Barseta sense tapadora" i un glossari classificat per classes de paraules.


+ informació

La filla del carboneret
Roig, Maria Rosa; [autora]; Bordoy, Irene; Ferrer, Pep Joan; [il·lustracions]; Alcover, Antoni M.; [text original]; Valriu, Caterina; [adaptació del text original];

398.2(07) FIL

És un conjunt de materials de suport de la rondalla "La filla del carboneret". Està pensat per als alumnes del cicle mitjà, però també és molt adequat per al tractament del llenguatge oral en alumnes nouvinguts. Aquesta rondalla és una de les més divertides i sorprenents de l'aplec de "Rondaies Mallorquines d'en Jordi des Racó" i és capaç de mantenir la intriga i l'emoció fins al final. Conta les proves d'enginy que posa un rei a una bella carbonereta per tal de saber si és prou llesta com per arribar a ser reina.

primària; cicle mitjà; ensenyants;

Capsa que inclou: el text original de la rondalla, de 8 pàgines; la rondalla adaptada i il·lustrada en color, de 33 pàgines; una proposta didàctica, de 16 pàgines; i 15 làmines en color, DIN A3, relligades amb una espiral i amb un suport de cartró.


+ informació

La filla del rei a la fortalesa de foc
Quetglas, Catalina; [traducció]; Page, Aina M.; [il·lustracions]; Benàssar, Carme; [assessorament lingüístic];



És un conjunt de materials de suport al conte "La filla del rei a la fortalesa de foc". Està elaborat pensant en els cursos de 4 i 5 anys d'educació infantil però també és molt adequat per al tractament del llenguatge oral en alumnes nouvinguts. En aquest conte els infants es poden identificar amb els protagonistes, permet interioritzar l'alegria i confiança davant la vida, que adopta el protagonista, utilitzar l'instint, representat pel personatge del toro, vèncer el mal, personificat en el drac, i guanyar consciència i independència davant la vida.

educació infantil; primària; cicle inicial; ensenyants;

Carpeta que inclou: un conte il·lustrat en color, de 29 pàgines; una proposta didàctica il·lustrada en blanc i negre, de 14 pàgines; i 13 làmines il·lustrades en color, mida DIN A3


+ informació

La rabosa i l'eriçó
Roig, Maria Rosa; [autora] Alcover, Antoni M.; [text original]; Rayó, Miquel; [adaptació]; Bonner, Aïna; [il·lustracions];

398.2(07) RAB

És un conjunt de materials de suport a la rondalla "La rabosa i l'eriçó". Està elaborat pensant en els cursos d'educació infantil i educació primària, però també és molt adequat per al tractament del llenguatge oral en alumnes nouvinguts. Aquesta rondalla és una de les més completes i atractives de mossèn Alcover on els protagonistes són animals. Ens mostra com la rabosa i l'eriçó s'associen per realitzar junts una feina, la primera a més de no treballar obtindrà tots els guanys; però l'astúcia de l'eriçó aconseguirà guanyar la partida i que s'imposi la justícia.

educació infantil; primària; cicle inicial; ensenyants;

Capsa que inclou: el text original de la rondalla; la rondalla adaptada i il·lustrada en color, de 33 pàgines; un quadern de comprensió lectora il·lustrat en color per a cicle inicial, de 20 pàgines; un quadern de comprensió lectora il·lustrat en color, de 12 pàgines per a educació infantil; un teatrí de cartró; i figuretes de cartró amb suport de fusta


+ informació

La rateta que agranava l'escaleta
Roig, M. Rosa

433 (07) ROI

Adaptació teatral per posar en escena la versió d'aquest conegut conte d'Elisabet Abeyà i Caterina Valdriu inclosa al llibre "Per fat i fat: contes per tornar a contar". L'objectiu de l'obra és fer teatre per passar-ho bé, per aprendre a improvisar, a crear situacions i totes les habilitats que fer teatre permet, a la vegada que treballar la llengua i la comprensió lectora.

educació infantil; primària; cicle inicial;

Té 27 pàgines. Va acompanyat d'onze màscares corresponents a les caretes i detalls molt significatius dels animals que surten al conte i onze làmines a tot color amb les escenes del mateix.


+ informació

Mestre entre tots els mestres
Camps Mercadal, Francesc

433 MER

Es tracta d'una rondalla que parla dels valors universals que sempre han inquietat la humanitat i d'unes professions que abans es podien veure i sentir. Els personatges són creïbles encara que els fets només es puguin donar en el món de la imaginació. Té com a particularitat el fet de tenir finalitat moral, cosa molt poc freqüent en les rondalles ja que és una característica pròpia de les faules. Presenta dues professions desaparegudes: el ferrer i el carboner que eren molt importants en l'economia de temps passats i que han estat un llegat per al progrés de l'home.

educació infantil; educació primària;

El conte té 40 pàgines i la guia didàctica 22. Va acompanyat de 13 transparències en color amb les escenes de la rondalla.


+ informació

N'Aladí
Roig, M. Rosa; Cardona, M. [il·lustracions]

791.5 ALA

Adaptació teatral a partir de la versió de Les mil i una nits del conte de l'Aladí i la llàntia meravellosa. L'objectiu de l'obra és fer teatre per passar-ho bé, per aprendre a improvisar, a crear situacions i practicar totes les habilitats que fer teatre permet, a la vegada que treballar la llengua i la comprensió lectora i els valors que el contingut del conte incorpora.

educació infantil; educació primària;

Té 31 pàgines. Va acompanyat de catorze titelles de pal que representen els personatges del conte, tres decorats per ambientar-lo i una bosseta amb altres detalls significatius retallats sobre cartó a tot color.


+ informació

Na Paparreta
Ferrer, Andreu; Roig, Maria Rosa [adaptació]

433

Rondalla menorquina adaptada amb la finalitat de potenciar la lectura com a activitat lúdica i de plaer però també com a font de coneixement, de millora del llenguatge i de difusió de la cultura popular de les Balears. La rondalla té un argument senzill ple de pinzellades màgiques. Conté temes universals com: la valentia i la força de la protagonista malgrat la seva menudesa, la captivitat de la protagonista; la transformació de la paparreta en na jove preciosa; el fet que l'enamorat sigui l'encarregat de desfer l'encanteri, temes tots que es troben a narracions d'autors ben coneguts com els germans Grimm, Charles Perrault o mossèn Antoni Maria Alcover.

cicle inicial; cicle mitjà; educació infantil;

El conte té 22 pàgines i la guia didàctica 22. Va acompanyat de 10 làmines a tot color amb les escenes del conte. La guia conté la transcripció del text original de la rondalla "Sa paparreta" i un glossari classificat per classes de paraules.


+ informació

Na Ventafocs
Roig, M. Rosa; Ferrer, Pep Joan; [il·lustracions]

791.5 VEN

Adaptació per posar en escena el conte d'aquest títol de Charles Perrault. L'objectiu de l'obra és fer teatre per passar-ho bé a la vegada que treballar la llengua, la comprensió lectora, per aprendre a improvisar, a crear situacions i totes les habilitats que fer teatre permet.

educació infantil; primària; cicle inicial;

Té 23 pàgines. Va acompanyat de disset titelles de pal amb els personatges del conte