Municipi
CEIP Castellolí

RENOM DE LES CASES

Façana de cal Narratat.

CAL NARRATAT: El nom d'aquesta casa vé de la història d'un avi que tenia un cavall i aquest li va donar un cop al nas i li va trencar un tros. Semblava que se li havia ratat, per això li van posar Cal Nas Ratat, però se li diu Cal Narratat.

CAL MARTÍ: El nom d'aquesta casa prové d'una besàvia que es deia Martina i un avi que es deia Martí. Per això li van posar Cal Martí.

CAL REI: El nom d'aquesta casa vé d'un besavi de l'avi d'un alumne de l'escola (per part de mare) que era molt bo jugant a cartes i li deien el Rei de les cartes.

Façana de cal Rei.

CAL GRAVAT: És diu Cal Gravat perquè l'home que hi vivia tenia la cara tota gravada.

CAL PERE GROS: És diu així perquè l'home que va comprar la casa era molt gras i es deia Pere, o sigui, Cal Pere Gros.

CAL PLATS I OLLES: Aquesta casa era, antigament, una botiga on hi venien plats i olles de terrissa. D'aquí el seu nom.

CAL REI XIC: És deia així perquè l'avi d'un alumne de l'escola era el petit dels tres germans de Cal Rei. I per això es diu així.

Índex