Municipi
CEIP Garcia Fossas

GERMANS GARCIA - FOSSAS

Jaume Garcia Fossas-ACI-AFMI01425lo

Jaume Garcia - Fossas (1854-1927) era fabricant de naips a Igualada juntament amb el seu germà Artur. Tos dos van donar ajuts econòmics per a les construccions del Conservatori de Música i del Palau Escolar de l'Ateneu Igualadí.

Va ser el finançador inicial de la construcció de l'edifici de l'Institut de Segon Ensenyament (actual Escola Àuria) el qual va portar els seus cognoms.

Artur Garcia Fossas-ACI-AFMI01439lo.

Artur Garcia - Fossas (1860-1744), com que tenia una gran fortuna, va col·laborar en moltes obres culturals i benèfiques de la ciutat: l'Hospital, va ajudar el seu germà Jaume a crear l'Institut de Segon Ensenyament (actual Escola Àuria) i va finançar la construcció d'un edifici previst per a Orfelinat (actual CEIP Garcia Fossas).

Va fundar el Patronat Garcia Fossas, que va mantenir durant molts anys un menjador escolar al col·legi on es donava dinar diàriament a moltes criatures òrfenes o necessitades. El Patronat també va fundar una Escola d'Arts i Oficis.

Institut Garcia Fossas (ara Escola Àuria).

L'Institut d'Ensenyament Secundari va fer classes entre 1933 i 1939.

Al 1962 va tornar a obrir-se com a centre educatiu de Secundària fins a 1968, any en què va començar l'IES Pere Vives Vich.

Actualment acull el CEE Àuria.

CEIP Garcia Fossas-ACI-AFMI

El Centre d'ensenyament primari va obrir les portes el 3 de maig de 1941.

L'edifici havia estat construït com Orfelinat, però mai no va arribar a funcionar com a tal.

Actualment, encara funciona com a Centre Educatiu.

Garcia Fossas-Vitrina de llavors.

En aquesta vitrina (conservada a la sala de mestres de l'Escola) hi ha una col·lecció de llavors de gairebé totes les parts del món.

Aquestes llavors es feien servir per aconseguir olis per fer sabons (els germans Garcia Fossas eren propietaris d'una indústria de sabó).

Patronat Garcia Fossas-ACI-AFMI00660lo

El Patronat Garcia Fossas es va fundar el 28 d'abril de 1941 amb el primer objectiu de mantenir en funcionament un menjador com a obra benèfica, on es donava menjar diàriament a moltes criatures necessitades.