Municipi
Piera
CEIP Les Flandes

LES FLANDES: FORMES I MATERIALS

Som els nens i nenes de 3r i 4t de l'escola Les Flandes de Piera.

L'escola es diu així perquè al nostre poble hi ha unes muntanyes molt boniques fetes de fang. Hi ha molts arbres i plantes.

De tot Catalunya, Les Flandes és el lloc més bonic i més ben cuidat.

Per tal de fer millor aquest reportatge, ens ha acompanyat el Manolo Lopo, que és un antic mestre de la nostra escola i que en sap moltíssim d'aquest lloc.

Per arribar a Les Flandes hem travessat part del poble fins arribar a una font que es diu La Font del Prat, molt coneguda a Piera.

Després hem seguit fins a Les Flandes i hem fet dos grups de treball: Un grup ha observat i recollit informació sobre les plantes i, l'altre grup, sobre les formes i els materials de les muntanyes.

Les muntanyes que hem vist estan fetes de fang, cosa que fa que Piera tingui molts ceramistes.

Aquestes muntanyes tenen formes especials com piràmides o cons.

Són així perquè una "mà invisible" les ha construït, que és l'aigua.

Cada vegada que plou tenen formes diferents perquè l'aigua les desfà i en fa de noves.

També ens han dit que, a part de l'aigua, el vent també fa formes.

Hi ha com uns forats, que tenen forma d'esquerdes, que poden arribar a fer dos metres de fondària.

Hem recollit mostres de fang per portar-les a classe.

També hem vist petjades de porc senglar.

I ens hem fixat que molt a prop del fang hi ha rieres. Hem pogut comprovar que el fang de Les Flandes es pot modelar fàcilment.

Al final de la sortida hem pujat a un turó i hem pogut veure Les Flandes des de dalt.

Era una vista molt bonica!!!.

Avaluació