|
Comparitr
experiències |
Activitat
realitzada el dia 16 de maig de 2002 |
|
Ens inventem contes amb dibuixos animats, a partir d'elements
arquitectònics d'Antoni Gaudí.
Experiència realitzada pels alumnes de primària
del centre, durant el curs 2001-02.
|
QUÈ
PASSA AL TERRAT DE LA PEDRERA?
Montserrat Lladó - CEIP Castell d'Òdena - Òdena
|
L'ART A L'ESCOLA
Fundació Escola Mowgli - Igualada
|
"PICASSO rep suggerències de qualsevol cosa, d'una
flor, d'un paper que s'arrossega pel terra... La seva sensibilitat
està constantment disposada per a la percepció.
La resta prové de la inquietud, de la intel·ligència,
de .les sensacions, dels records" (JAUME SABARTÉS,
poeta, amic de PICASSO)
Ens hem inspirat en aquest poema per tenir un contacte amb el
món de l'art: sentir, pensar, crear, comunicar-nos i
gaudir amb PICASSO il'ART ROMÀNIC. Jugar amb el pensament
visual d'aquests artistes en acompanyar, des del mirar al fer,
a aprofundir en el món de la comunicació visual.
Experiència compartida per tots els nens i nenes de l'escola
el dia de Sant Jordi del curs 2000-2001
|
Aquest treball va ser realitzat pel claustre de l'escola Emili
Vallès durant el curs 1998-99 i va guanyar el Premi d'Innovació
Pedagògica Florenci Morera de l'any 2001.
Després d'haver treballat , en el camp artístic,
diversos pintors, es va creure interessant passar a la tridimensionalitat,
posar en contacte els infants amb el volum, amb l'escultura.
La millor manera de començar vàrem creure que
era fent-los obrir els ulls davant les escultures que tenien
més a prop, les quals segurament havien trobat en carrers
i places però que potser mai els havien dedicat una mirada
atenta. El treball realitzat involucrava la totalitat de mestres
i alumnes del centre. Educar la sensibilitat és tasca
que requereix constància, creiem que l'experiència
va fer créixer els nens i nenes en l'art de saber mirar.
|
UNA DESCOBERTA: L'ESCULTURA
D'IGUALADA Montserrat Oliva Segura
CEIP EMILI VALLÈS - Igualada
|
EL COLOR DE LA MÚSICA
CEIP Emili Vallès / ZER El Ventall
Olga Valls / Fina Castells
|
Es proposa un treball de relacionar música i pintura
o també música i color a nivell sensorial. És
una experiència en el camp de la sensibilitat i les
emocions:
- Aparellaments de músiques i pintures
segons el tema
- Aparellament de músiques i pintures segons el concepte
de llum i foscor
- Associar colors a una música determinada
- Versions
|
|
|