Comparitr experiències
Activitat realitzada el dia 16 de maig de 2002

Ens inventem contes amb dibuixos animats, a partir d'elements arquitectònics d'Antoni Gaudí.
Experiència realitzada pels alumnes de primària del centre, durant el curs 2001-02.

QUÈ PASSA AL TERRAT DE LA PEDRERA?
Montserrat Lladó - CEIP Castell d'Òdena - Òdena

L'ART A L'ESCOLA
Fundació Escola Mowgli - Igualada

"PICASSO rep suggerències de qualsevol cosa, d'una flor, d'un paper que s'arrossega pel terra... La seva sensibilitat està constantment disposada per a la percepció. La resta prové de la inquietud, de la intel·ligència, de .les sensacions, dels records" (JAUME SABARTÉS, poeta, amic de PICASSO)
Ens hem inspirat en aquest poema per tenir un contacte amb el món de l'art: sentir, pensar, crear, comunicar-nos i gaudir amb PICASSO il'ART ROMÀNIC. Jugar amb el pensament visual d'aquests artistes en acompanyar, des del mirar al fer, a aprofundir en el món de la comunicació visual.
Experiència compartida per tots els nens i nenes de l'escola el dia de Sant Jordi del curs 2000-2001

Aquest treball va ser realitzat pel claustre de l'escola Emili Vallès durant el curs 1998-99 i va guanyar el Premi d'Innovació Pedagògica Florenci Morera de l'any 2001.
Després d'haver treballat , en el camp artístic, diversos pintors, es va creure interessant passar a la tridimensionalitat, posar en contacte els infants amb el volum, amb l'escultura.
La millor manera de començar vàrem creure que era fent-los obrir els ulls davant les escultures que tenien més a prop, les quals segurament havien trobat en carrers i places però que potser mai els havien dedicat una mirada atenta. El treball realitzat involucrava la totalitat de mestres i alumnes del centre. Educar la sensibilitat és tasca que requereix constància, creiem que l'experiència va fer créixer els nens i nenes en l'art de saber mirar.

UNA DESCOBERTA: L'ESCULTURA D'IGUALADA Montserrat Oliva Segura
CEIP EMILI VALLÈS - Igualada

EL COLOR DE LA MÚSICA
CEIP Emili Vallès / ZER El Ventall