reporteducació Dossiers digitals Línies Mestres, parers entorn l'educacióEntrevistes curs 2000-2001

Carles Monereo

30/04/200. CARLES MONEREO.

Professor titular al Departament de Psicologia de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Accés a l'entrevista a Carles Monereo

En un moment com l'actual en què moltes veus reaccionàries, contràries a l'escola inclusiva, comencen a sentir-se amb virulència i quan estan apareixent les primeres mesures regressives i contrareformistes, cal no oblidar que la nostra és una escola comprensiva

Un record dels seus temps d'escola?
- Molts...! Vaig estudiar als Salesians del carrer Rocafort de Barcelona. Farà uns dos anys vaig conèixer el director de la col·lecció "Innova" d'Edebé, en Carles Zamora, que em proposava realitzar una publicació. Tot parlant, vàrem descobrir que, mentre jo estava fent el Batxillerat, ell, era, en aquells moments, el director del centre. Va resultar realment divertit parlar dels professors des del punt de vista d'un adolescent i del director del col·legi. Curiosament, compartíem representacions molts similars de molts professors. En aquella conversa vaig saber que el professor de matemàtiques, un dels que més admiràvem, estava perseguit per comunista i l'escola li havia proporcionat un excel·lent refugi.

reporteducació Dossiers digitals Línies MestresEntrevistes curs 2000-2001| Inici de pàgina |

© 1996 - 2003 - reporteducació és una producció del Centre de Recursos Pedagògics Baix Llobregat-6
Carrer de Ramon Camps, 17 08620 - Sant Vicenç dels Horts (Barcelona) - CATALUNYA
Tel. +34 936 76 93 86. Fax. +34 936 56 61 04