PUNTEDU : INTERCANVI MATERIALS - Secundària
FITXA DE SEGUIMENT

IES FERRAN CASABLANCAS DATA:
NIVELL: 1r. ESO ÀREA: Crèdit alternatiu
NOM DE L' ACTIVITAT CONCURS DE LECTURA
  • Fomentar el gust per la lectura
  • Fomentar el treball en equip
MATERIAL
  • Llibres de la biblioteca
  • Relació de preguntes relacionades amb els llibres que es proposen
DURADA Un trimestre
PERIODICITAT

Una vegada al curs

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT
  • El crèdit està adreçat als alumnes de 1r d’ESO que no fan religió. El 1r i 3r trimestre es fa formació d’usuaris de biblioteca i el 2n trimestre es dedica a l’animació de la lectura amb el concurs. Els guanyadors reben els premis el dia de Sant Jordi.
  • Els alumnes participen formant grups de 4 persones, com a màxim (una d’elles és el coordinador/a)
  • El concurs és voluntari però, normalment, s’hi apunten tots els alumnes.
  • L’objectiu és encertar el màxim de preguntes que es fan sobre llibres de lectura que tenim a la prestatgeria “Club de lectura”.
  • De cada llibre es fan 1, 2 o més preguntes relacionades amb la lectura. En total hi ha uns 40 llibres que han de llegir entre els 4 membres del grup durant el segon trimestre.
COMENTARIS
  • Aquest és el segon any que fem el concurs i la intenció és continuar-lo.
  • El que he observat fent aquesta activitat, és que els alumnes, al formar grups, s’obliguen a llegir més que si estan sols, sobretot els que només llegeixen per obligació. A més a més com que tenen tantes ganes de guanyar (i no acaben de llegir el llibre sencer, només llegeixen fins al punt que troben la resposta), es miren molts llibres i quan acaba el concurs els tornen a agafar per la curiositat de veure com continua.

CRP del Vallès Occidental I- Sabadell - S. Quirze del Vallès