Idees bàsiques del projecte eduCAT 1x1

Expectatives i temors

Més informació...

Vídeos

El Director General de l'Educació Bàsica i el Batxillerat va trametre una carta al mes de gener als centres de secundària per tal de convidar-los a incorporar-se al projecte eduCAT 1x1.

En aquesta carta s'explica que als centres que s'incorporin al model 1x1 o que adquireixin el compromís de fer-ho abans de l'abril de 2010, se'ls transferiran els fons necessaris, mitjançant dotació directa, per fer front a les despeses generades per aquesta decisió. Els centres s'hauran d'encarregar de la instal·lació per a l'alimentació elèctrica dels ordinadors de l'alumnat durant el temps de classe i també s'hauran d'encarregar d'adquirir i instal·lar l'equipament que calgui per dotar les aules de projector i pissarra digital interactiva, fent les comandes oportunes.

Mentrestant, les empreses contractades pel Departament es posaran en contacte amb els centres per millorar la connectivitat a Internet. Està previst instal·lar l'equivalent a una línia ADSL d'1 Mbps per cada 10 alumnes i dos punts d'accés Wi-Fi per a cada aula que participi en el projecte.

El centre ha de convocar el Consell Escolar perquè decideixi amb quina empresa de distribució i amb quin maquinari vol treballar. Tan aviat com es comuniqui l'empresa i la marca del portàtil, s'enviaran les cartes de pagament que cal lliurar a les famílies perquè puguin adreçar-se a l'empresa de distribució escollida. Els equips són cofinançats, de manera que cada família, en comprar l'ordinador, ha de pagar la meitat del cost, és a dir, 150 euros, i els altres 150 euros els aporta el Departament d'Educació.

Si decidiu fer el pas aquest curs, una vegada presa la decisió al Consell Escolar del Centre, ho hauríeu de comunicar al Departament i, per tal de facilitar la gestió del procés, hauríeu, a més, d'emplenar el formulari de dades que trobareu en aquest enllaç: http://is.gd/6403M/eduCAT1x1. A partir de les dades que faciliteu, el Departament començarà a fer les gestions requerides per tecnificar les vostres aules.