ACTIVITATS

ELS
CARRERS DE SANT ADRIÀ,
un
projecte telemàtic
El
projecte es presenta com una activitat
de coneixement de l'entorn social amb
un treball de camp de recollida de dades,
recerca d'informació en diferents
formats, transmissió telemàtica
de les dades en format digital i possibilitat
de consulta per part d'altres usuaris.
FASES DELS PROJECTES
- Activitat
de l'organització:
- Preparar els formularis per als
alumnes
- Dissenyar la pàgina web on
es penjarà la informació
- Informar al professorat i orientar-lo
en les diferents fases del projecte
- Activitat
del professorat:
- Explicar els alumnes el projecte
- Agrupar els alumnes en petits grups
- Activitats
dels alumnes:
- Triar el carrer que volen treballar
(millor triar-ne tres) de les rodalies
del seu centre
- Trametre a l'organització,
per correu electrònic, la relació
de carrers per a què se'ls
n'assigni un i el nom i cognoms, curs,
escola i professor/a dels membres
del grup.
- Activitat
de l'organització:
- Assignar el carrer a cada grup d'alumnes,
els quals a partir d'aquest moment
tindran una adreça de correu
amb el nom del carrer per comunicar-se
amb l'organització i trametre
les informacions que es vagin recollint.
En aquest correu se'ls enviarà
els formularis que han d'anar omplint.
- Activitat
del professorat:
- a la classe es farà una lectura
acurada del treball de camp que han
de fer els alumnes de les dades que
han de recollir fent especial esment
en les mesures de comportament i d'atenció
a les normes viàries que han
de mantenir durant aquesta activitat.
- Activitats
dels alumnes:
- treball de camp: visitar el carrer
i fer la descripció física
del carrer (anar omplin els fulls
que hi ha preparat per aquesta fase)
- introduir les dates a l'ordinador
i enviar-les a l'organització.
- Activitat
del professorat:
- supervisar la recollida i dades
i el fitxer informàtic abans
que sigui enviat.
- Activitat
de l'organització:
- penjar la informació a la
pàgina web per a què
pugui ser consultada
- Activitats
dels alumnes:
- fer o cercar fotografies dibuixos
o il·lustracions del carrer
i enviar-ho.
- Activitat
de l'organització:
penjar la informació gràfica
a la pàgina web per a què
pugui ser consultada.
PARTICIPANTS
Alumnes
de cicle superior de primària
i primer cicle d'ESO .
OBJECTIUS
- conèixer
millor l'entorn
- entrenar-se
en la recerca informació en
diferents llocs i formats
- entrenar-se
en traçat i lectura de mapes
- tenir
informació sobre el significat
del nom del carrer, la seva ubicació
i característiques principals
- tenir
accés a la informació
sobre els carrers.
CONTINGUTS
- Significat
del nom
- Fotografies
actuals i antigues
- dibuix
al·lusiu
- Nom
del barri on es troba (mapa del poble
amb la situació del barri,
i plànol de la zona)
- Inici
i final del carrer, carrers que el
creuen.
- Principals
característiques: - peatonal,
amb circulació en un o dos
sentits,
- amplada
de les voreres i del carrer,
- arbrat,
- nombre
de cases (parells i senars),
- cases
o monuments d'interès
- edificis
oficials i de serveis (escoles, ambulatoris,
comissaries
)
- comerç
i tendes
- alçada
edificis
- mobiliari
urbà
- Noms
antics (si n'hi ha)
LLISTATS
DELS CARRERS
-
Per barris
- Per
tipologies de nom (sants, oficis,
llocs geogràfics, sistema solar,
vents
)
- Alfabètic
FORMAT FINAL DE CONSULTA DE LES FITXES
DEL CARRER
Un
cop el treball estigui finalitzat hi haurà
dos formats d'accés a la informació:

|
|