AGENTS RURALS
DEL VALLÈS ORIENTAL

Us proposem conèixer aquest cos especialitzat de la Generalitat de Catalunya i les tasques que desenvolupa a través d’una exposició a càrrec dels Agents Rurals de la comarca. Una de les finalitats d’aquesta activitat és que els alumnes assimilin quines actituds són més respectuoses amb el medi i d’aquesta manera desenvolupin una actitud preventiva vers la seva conservació, tot incidint en la prevenció d’incendis forestals, els quals generen un impacte ecològic molt important.

Objectius generals
· Aprendre a respectar i protegir la natura.

Objectius específics
· Conèixer i valorar la importància del nostre medi natural, així com les diferents activitats que s’hi duen a terme (tradicionals, de lleure, vigilància...).
· Prendre consciència dels riscos que poden comportar aquestes activitats dins del medi natural.
· Sensibilitzar sobre quins són els comportaments més adients dins un espai natural i generar actituds adreçades a preservar el medi natural.

Característiques de l'activitat:
. Es pot realitzar amb alumnes de primària, secundària i batxillerat (adaptada a les edats amb les que es realitzi)
. Està pensada per a grups-classe
. La durada és d'1h aproximadament
. És gratuïta
. Les sessions es poden fer al matí i a la tarda excepte els mesos de juny i setembre

Continguts:
Es poden pactar amb els agents en el moment de concretar la visita.

La proposta de continguts per primària és:
- Presentació (vídeo)
- Treball de restes i rastres (ocells i mamífers)
- Què es pot fer i què no es pot fer al bosc
- Possibilitat d'alliberament d'una espècie protegida (a concretar abans de la visita)

La proposta de continguts per secundària i batxillerat és:
- Presentació (vídeo). És més tècnic i amplia els llocs d'actuació, no només al bosc
- Profundització de la feina (legislació)
- Com accedir al cos d'agent rural

FITXA DEMANDA VISITA
  OBJECTIUS DE LA XERRADA

Documentació relativa als agents rurals: