BIBLIOTECA POPULAR " ANTONI MARTIN"

Classe de recurs: servei, biblioteca
Destinataris:
Educació infantil, educació primària, educació secundària, educació d’adults i educació permanent
Entitat responsable:
Servei de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i Ajuntament del Prat de Llobregat.
Descripció:
La Biblioteca inicià les activitats al públic l’any 1969. La seva actual seu, fou inaugurada l’any 1991, passant a anomenar-se Antoni Martín, en homenatge al primer alcalde democràtic del Prat.

Ocupa tot el segon pis del Centre Cultural El Remolar, un centre ubicat en dues plantes sobre el Mercat del Remolar. Junt a la Biblioteca, l’Arxiu Municipal i l’Escola de Dibuix, ambdós al primer pis, configuren el Centre Cultural.

La Biblioteca té 950 m. de superfície, els quals es distribueixen en: sala infantil; sala d’audiovisuals, revistes i diaris; sala d’adults, amb secció de referència; col·lecció local, i sala de treball tècnic (intern) i magatzem de revistes.

Des de 1993 té el catàleg informatitzat.

Treballa en cooperació dins la Xarxa de Biblioteques Municipals de la província de Barcelona, per la qual cosa pot oferir un seguit de prestacions afegides, com ara: préstec interbibliotecari;  consulta al catàleg col·lectiu de les biblioteques públiques catalanes i als catàlegs de la Biblioteca de Catalunya i als de les biblioteques universitàries de Catalunya; consultes a Internet, ...

Els serveis bàsics que ofereix són:

• Consulta gratuïta d'Internet. És podrà accedir a Internet i consultar tots els  CD-Roms disponibles a la xarxa de biblioteques municipals de la província de Barcelona.
  • Consulta d' informació bibliogràfica; diccionaris, enciclopèdies i llibres de consulta.
  • Consulta a tots els documents: revistes, (més de 200 títols), CD (més de 2000), vídeos.
  • Consulta a la col·lecció local. Accés a tots els documents relacionats amb el Prat, llibres, revistes i  treballs de recerca.
  • Préstec de llibres, CD-Roms i vídeos.

A més a més, es realitzen activitats d’animació cultural (conferències, exposicions, narració de contes, ..) i visites comentades.

Les visites tenen com a finalitat donar a conèixer la funció, el funcionament i els recursos de la Biblioteca, animar a la lectura i formar en l’accés a la informació. Actualment una part de les visites s’ofereixen de manera concertada als centres escolars del Prat baix dos programes: l’un, a aquells que participen en el Programa Biblioteca-Escola (PBE) patrocinat per la Fundación Bertelsmann; l’altre, a la resta de centres que ho demanen a l’inici de curs a les Àrees d’Educació o Cultura de l’Ajuntament.

La Biblioteca edita guies de lectura temàtiques, llistats de novetats i la guia de la Biblioteca.

Accés:
Biblioteca Popular Antoni Martín
C/ Ramon Llull, 12 (Centre Cultural El Remolar)
 08820 El Prat de Llobregat
Tf: 93/370 51 52  Fax: 93/ 478 12 33
Adreça electrònica:  b.prat.am@diba.es
És troba al costat de l’IES Baldiri Guilera, entre Avgda. Montserrat i Remolar i Pl. Catalunya)
S’hi pot arribar mitjançant les línies d’autobusos L 10, 65 i 165 o RENFE. Direcció Aeroport o via Vilanova.
HORARI dels serveis al públic:
Dilluns i dimarts de 15:30 a 20:30h.
Dimecres, dijous i divendres de 10h. a 14h. i de 15:30h a 20:30h.
Dissabtes: de 10h a 14h.
HORARI de visites escolars: prèviament cal concertar visita.

CRP El Prat de Llobregat