Centre de Recursos Pedagògics de Sant Cugat
Aprenentatge i Servei
Recursos Sobre aprenentatge i Servei Aprenentatge i Servei a Sant Cugat

Sobre Aprenentatge i Servei

Què és Aprenentatge Servei (APS)

És tracta d'una activitat complexa que integra el servei a la comunitat amb l'aprenentatge de continguts, competències, habilitats o valors. En l'APS es fonen intencionalitat pedagògica i intencionalitat solidària. És una proposta innovadora que parteix d'elements tan coneguts com el servei voluntari a la comunitat i l'adquisició d'aprenentatges.
L'aprenentatge servei és, doncs, un projecte educatiu amb utilitat social.

Blog de Roser Batlle

Josep M. Puig, catedràtic de teoria i història de l'educació de la Facultat de Pedagogia de la Universitat de Barcelona, parla sobre les bases pedagògiques i idees clau de l'APS en el marc del "V encuentro para la promoción del aprendizaje servicio" organitzat pel Centre Promotor d'APS a Barcelona el passat mes de novembre (8 minuts).

Aprenentatge i Servei a Sant Cugat

Quins projectes d'Aprenentatge Servei realitzem? Com ens organitzem? ens ho explica l'Ins Pla i Farreras. (curs 2012/13)

60 buenas pràctiques de aprendizaje servicio. Publicació coordinada per Roser Batlle. A la pràctica n. 46 es fa referència a una bona pràctica realitzada als instituts de Sant Cugat.

A Sant Cugat les escoles i instituts
de la ciutat, (amb el suport del Departament d'Ensenyament, del Pla Educatiu d'Entorn, de l'Ajuntament i la Diputació) han unit forces per dur a terme una sèrie de projectes voluntaris que han ajudat als alumnes a ampliar els seus coneixements i habilitats.

Acte de reconeixement i lliurament de diplomes a l'Ajuntament el passat 23 de maig de 2012

Conferència de Roser Batlle en aquest l'acte de reconeixement

Descripció del projectes d'Aprenentatge Servei a Sant Cugat